رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو: دوران دانشجویی باید با سه عامل علم و عمل، عدالت‌طلبی و آزاداندیشی گره بخورد

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۵ کد : ۷۵۰۲ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۰۴
مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور دکتر خسرویان و هیئت همراه، همچنین نمایندگان انجمن‌های علمی و فعالان تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و صنفی دانشجویی، چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، معاون فرهنگی و دانشجویی، جمعی از مدیران ستادی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران و نمایندگان انجمن‌های علمی و فعالان تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و صنفی دانشجویی، چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم، ضمن تبریک روز دانشجو، این روز را نمود حرکت دانشجویی دهه ۴۰ خواند و گفت: سه شهید بزرگوار شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا با یک حرکت جسورانه، استقلال‌طلبانه و استکبارستیزانه در مقابل نماینده آمریکا در ایران ایستادند و خون خود را در راه استقلال این مرز و بوم نثار کردند‌.

دکتر خسرویان تصریح کرد: دانشجویان امروز به تأسی از دانشجویان انقلابی ۱۶ آذر بر روی مسئله استکبارستیزی تمرکز داشته باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه به روند شکل‌گیری انقلاب اشاره کرد و افزود: ایران در برهه‌های زمانی مختلف شخصیت‌های ملی بزرگی را پرورده است که برای استقلال این کشور تا پای جان ایستاده‌اند و امام راحل با بنیان گذاشتن نظام جمهوری اسلامی  حرکت صدساله مردم ایران را برای استقلال و آزادی و یک حکومت مردم‌سالار محقق کرد.

وی ضمن برشمردن تاریخچه شکل‌گیری دانشگاه فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: به‌رغم مشکلات، امیدواریم طی برنامه ۵ ساله بسیاری از کمبودها را جبران کنیم و به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

در بخشی از مراسم، تعدادی از نمایندگان انجمن‌های علمی و فعالان تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و صنفی دانشجویی با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، معاون فرهنگی و دانشجویی و رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان تهران به گفت‌وگو نشستند و در حیطه مسائل علمی، فرهنگی، سیاسی و دانشجویی مطالب خود را مطرح کردند.

گفتنی است در پایان، از نمایندگان انجمن‌های علمی و فعالان تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و صنفی دانشجویی تقدیر به‌ عمل آمد.
ادای احترام به ساحت شهدای گمنام دانشکده فنی‌ و حرفه‌ای انقلاب اسلامی و حضور بر مزار شهید گمنام و قرائت فاتحه، بازدید از گنجینه علمی پژوهشی نقشه‌کشی صنعتی دانشکده انقلاب، ادای فریضه نماز مغرب و عشاء و صرف شام با دانشجویان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.


نظر شما :