معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد: برگزاری اولین المپیاد ورزشی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کاشان به مناسبت هفته بسیج

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۷۴۱۳ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۲۵
معاون فرهنگی و دانشجویی و رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برگزاری المپیاد ورزشی اساتید بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای (۳۰ آبان تا دوم آذرماه ۱۴۰۲) را گامی مؤثر در راستای تحقق فرمایش موکد و مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه ورزش همگانی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، آقای جلیلی در آیین افتتاحیه المپیاد ورزشی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاشان در تالار علامه فیض کاشانی این دانشگاه، ضمن خیر مقدم به تمامی مدعوین و شرکت‌کنندگان با ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی ایران و سردار دلها گفت: برگزاری این المپیاد در دارالمومنین کاشان، شهر صنعتی _ تاریخی و جایگاه مفاخر، علما، عرفا، ادیبان، فیلسوفان ایران با حضور و حمایت ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، فرماندار کاشان، رئیس سازمان بسیج اساتید و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کاشان قابل تقدیر است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه ۳۰ هزار نفری اساتید بسیج سراسر کشور با حضور مقامات بلندپایه و رؤسای دانشگاه‌های کشور در دانشگاه تربیت مدرس که نشانه اقتدار بسیج است گفت: بسیج همواره در همه میدان‌ها به‌ویژه عرصه‌های دفاع مقدس، پیروزی انقلاب، عرصه‌های سازندگی، بلایای طبیعی، پیشرفت‌های علمی و سایر عرصه‌ها خوش درخشیده است که امیدواریم در عرصه ورزشی نیز شاهد این درخشش باشیم. وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری نخستین المپیاد ورزشی بسیج اساتید کشور در کاشان بتواند با حمایت سازمان به عنوان یک ضرورت در کنار سایر پیشرفت‌های کشور اجرا شود.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای حفظ جسم سالم، نشاط‌افزایی، همکاری، مشارکت، وحدت و همدلی را با برگزاری این قبیل المپیادهای ورزشی در کنار توانمندی‌های علمی و فکری مهم دانست و افزود: همه این مؤلفه‌ها در قالب بنیه قوی باعث آمادگی و اقتدار در همه سنگرهای ورزشی، علمی، فرهنگی، دفاعی و اقتصادی می‌شود که از همه مورد تأکید اسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند‌.
آقای جلیلی با بیان اینکه یک ورزشکار قوی و مقتدر می‌تواند آمادگی لازم را در جسم خود احیا کند تصریح کرد: اسوه‌های برجسته ورزش با بسیج عجین شده‌اند. وی با تأکید بر اینکه توانمندی استاد ورزشکار تاثیرگذار، فرهنگ‌ساز و سازنده است گفت: امروز اگر فرهنگ اسلامی در کنار ورزش انسانی با محوریت معنویت توسعه یابد مشکلات ایجادشده ناشی از آسیب اخلاق در ورزش برطرف می‌شود. به گفته وی با وجود آنکه اخلاق در ورزش آسیب دیده است اما درخشش بانوان محجبه در ورزش‌های قهرمانی در عرصه جهانی نیز به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی یک نوع افتخارآفرینی در شناسایی هویت ایرانی اسلامی است. رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با انتقاد از نادیده گرفتن فرهنگ اخلاق توسط بعضی از مربیان و بازیکنان ورزشی تأکید کرد: ورود بسیج برای نقش‌آفرینی خود به عنوان رسالت اجتماعی و تربیتی و الگوسازی در میدان‌هایی از جمله ورزش و هنر که کمتر حضور دارد و برخی سلبریتی‌ها در آن نقش‌آفرینی دارد ضروری است.
وی با اشاره به اینکه بسیج باید در همه عرصه‌ها بویژه هنر و ورزش ماهیت اجتماعی تربیتی و فرهنگی خود را نشان دهد اظهار داشت: حضرت علی(ع) بسیجی واقعی بود که همه زندگی خود را در تمام عرصه‌ها وقف اسلام کرد، همین طور سردار سلیمانی که با چهل سال مجاهدت در همه عرصه‌های سیاسی و نظامی بسیجی و مرد میدان بود.
آقای جلیلی خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات 120 ورزشکار از 31 استان کشور حضور یافتند و شرکت‌کنندگان در سه رشته دارت، مسابقات ایستگاهی و تیراندازی با تفنگ بادی و طپانچه و در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت پرداختند. وی افزود: همانطور که المپیاد کارمندان در استان آذربایجان غربی و المپیاد دانشجویان با حضور ۱۲۰۰ نفر در تبریز بسیار تأثیرگذار و افتخارامیز برگزار شد، این آمادگی وجود دارد که با حمایت‌های ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مدل المپیاد ورزشی بسیج اساتید نیز در تمام دانشگاه‌های کشور به عنوان یک برنامه تحولی الگوبرداری شود.


نظر شما :