رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آیین افتتاحیه اولین المپیاد اساتید بسیجی: کلمه طیبه بسیج کلیدواژه تمدنی معمار کبیر انقلاب امام امت، امام روح الله است

۰۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۵ کد : ۷۴۰۸ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۴۷
اساتید بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت هفته بسیج در اولین المپیاد ورزشی بسیج اساتید به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان، از ۳۰ آبان‌ماه الی دوم آذرماه به رقابت می‌پردازند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، آیین افتتاحیه اولین المپیاد اساتید بسیجی با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مشاور و مدیرکل دفتر مرکزی حراست، فرماندار شهرستان کاشان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی و جمعی از مدیران، مسئولین و اساتید بسیجی، سه‌شنبه 30 آبان‌ماه 1402 برگزار شد.

دکتر خسرویان در ابتدای سخنان خود از تلاش و میزبانی خوب دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان تقدیر کرد و ضمن ابراز خرسندی از تقارن برگزاری این المپیاد با هفته بسیج گفت: برگزاری این المپیاد با انسجام بسیج اساتید نقطه عطفی است که حفظ و تداوم آن مایه مسرت است و امیدواریم شاهد موفقیت اساتید بسیجی عزیز باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با نگاهی تحلیلی به تاریخچه نام‌گذاری روز بسیج از سوی رهبر کبیر انقلاب تصریح کرد: کلمه طیبه بسیج کلیدواژه تمدنی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، است و این مرد بزرگ  با فرمان تاریخی خود در پنجم آذر سال 1358 شجره طیبه بسیج را بنا گذاشت.

دکتر جهانگیری، معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور نیز ضمن تشریح اهداف، برنامه‌ها و ساختار بسیج اساتید گفت: بسیجی اوج تعالی انسان است و اساتید بسیجی باید از این جشنواره‌ها و المپیادها برای همدلی، تعالی و هم‌اندیشی استفاده کنند. وی افزود: اگر بخواهیم انسان را خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم انسان مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی است که توسط پیامبر اکرم (ص) در جهت تعالی انسان و جامعه آمده است و بسیجی تحقق‌بخش دستورات اسلام است.

آقای جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در بخشی از سخنان خود از میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان قدردانی کرد و  خطاب به رقابت‌کنندگان در المپیاد گفت: امیدوارم شما اساتید بسیجی همانطور که در جبهه‌های مختلف می‌درخشید، در کنار توانمندی‌های علمی، در ورزش نیز توفیق یابید.

وی افزود: بسیجی واقعی همانا حضرت علی(ع) است که در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه جهاد سرآمد بود و شهید حاج قاسم سلیمانی،نمونه‌ای دیگر از یک بسیجی واقعی که در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و نظامی به حد اعلای خود رسیده بود.

در این برنامه رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان هم ضمن خیر مقدم به مهمانان، گزارشی در خصوص برگزاری این المپیاد ارائه داد و بارزترین ویژگی‌های یک بسیجی را برشمرد. همچنین در این مراسم به پاس تلاش‌های مشفقانه خیر نیکوکار، سردار حاج رضا کاظمی، از ایشان تقدیر شد.

پس از اتمام مراسم افتتاحیه، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و هیئت همراه با حضور بر مزار پاک شهدای گمنام دانشگاه کاشان با قرائت فاتحه بر ساحت والای شهیدان ادای احترام کردند.

گفتنی است، در این دوره از مسابقات که با حضور 120 ورزشکار از 31 استان کشور برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان در سه رشته دارت، مسابقات ایستگاهی و تیراندازی با تفنگ بادی و طپانچه و در دو بخش آقایان و بانوان به رقابت خواهند پرداخت.


نظر شما :