رئیس کمیسیون اشتغال، مهارت و دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای: امضای ۱۹ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه و صاحبان صنایع ملی و منطقه‌ای در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان

۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۰ کد : ۷۳۳۵ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۱۹۵
دکتر جهانشاهی از انعقاد ۱۹ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان با صاحبان صنایع استان در اولین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان این استان خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، اولین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان با حضور دکتر خسرویان، اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، صاحبان صنایع و معادن، مدیران بخش دولتی، فعالان بخش خصوصی، مسئولین متولی عرصه‌های کسب و کار و اشتغال و جمع کثیری از علاقه‌مندان به حوزه اشتغال دانشجویی، یکشنبه 21 آبان‌ماه 1402 در سالن ولایت دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان برگزار شد.

دکتر محسن جهانشاهی، معاون پژوهشی و فناوری و رئیس کمیسیون اشتغال، مهارت و دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارتباط با این رویداد بزرگ تصریح کرد: با پیگیری‌ها و همت شبانه‌روزی مجموعه، 19 تفاهم‌نامه همکاری در سطح ملی و منطقه‌ای بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان و صاحبان و متولیان صنایع و معادن این استان منعقد شد.
دکتر جهانشاهی تصریح کرد: نزدیک به ده هزار نیروی انسانی ماهر از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطالبه صاحبان صنایع و مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی در این کنسرسیوم بوده است.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس تأکید و حمایت ریاست دانشگاه بنا دارد تا پایان سال 1402 نظیر این کنسرسیوم را در سایر استان‌های کشور، متناسب با مزیت‌ها، پتانسیل، ظرفیت‌ها و صنایع مستقر در هر استان راه‌اندازی کند.
رئیس کمیسیون اشتغال، مهارت و دانش‌بنیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن اشاره به اهمیت تشکیل کنسرسیوم به عنوان یک نظام ساختارمند در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده اظهار داشت: کنسرسیوم‌ها علاوه بر آن‌که متضمن آینده شغلی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خواهند بود، زمینه بورسیه شدن نخبگان مهارتی را از بین دانشجویان مستعد و خلاق را نیز فراهم می‌آورند.
گفتنی است در اولین کنسرسیوم تخصصی مهارت‌آموزی و اشتغال دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان مدیران و نمایندگانی از شرکت فولاد بوتیا، مجتمع مس سرچشمه، مدیران خودرو، انجمن پلیمر ایران، گروه صنعتی پویان، شرکت مبین ساخت ایده‌اندیش،  شرکت فولاد کار هنر، شرکت تعاونی مادر تخصصی مشاورین اقتصادی پارسیان افراریال نیرو صنعت سرچشمه و شرکت‌ها و نهادهای دیگری حضور فعالانه داشتند.


نظر شما :