توسعه همکاری‌های علمی _ بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با برخی دانشگاه‌های عراق

۲۴ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۶ کد : ۷۱۱۸ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۴۳۰
تفاهم‌نامه همکاری علمی بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایران و دانشگاه المعارف عراق، یکشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ امضا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی، به مناسبت گرامی‌داشت هفته علم ایران و عراق، رویداد علمی بین المللی بیش از 60 دانشگاه از ایران و عراق را گرد هم آورد. این گردهمایی توسط مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم، پانزدهم مهرماه 1402 در مشهد به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

در حاشیه این رویداد تفاهم‌نامه همکاری علمی بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایران و دانشگاه المعارف عراق امضا شد. این تفاهم‌نامه با حضور دکتر حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل و دکتر حیدر قائم مقام وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق به امضای فرج الله طالبی، مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین المللی و دکتر محمود عبدالرزاق عبدالرحمن، معاون امور علمی دانشگاه المعارف رسید.

آقای طالبی خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایران و دانشگاه المعارف عراق با هدف گسترش و ارتقای همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری این تفاهم‌نامه را منعقد کردند. این تفاهم‌نامه شامل حوزه های مختلفی از جمله؛ اجرای دوره‌های مهارت آموزی مشترک، کارگاه‌های فنی برای اساتید و دانشجویان، برنامه‌های تبادل اساتید، شرکت در کنفرانس‌های بین المللی، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و غیره است. همچنین تفاهم‌نامه حاضر راه‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن تجربیات مهارت آموزی، اجرای برنامه‌های بازآموزی برای اساتید و توسعه دوره‌های مهارتی تخصصی همسو با فناوری‌های روز و تقاضاهای بازار کار را فراهم می‌نماید.

مدیرکل دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: نشست ها و مذاکراتی با مسئولین سه دانشگاه تکنولوژی بغداد، الاسراء و کربلا برای بررسی زمینه‌های همکاری های مشترک برگزارشد و مقرر شد تفاهم‌نامه‌های مربوطه در رویداد هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق که شش ماه دیگر به میزبانی عراق در بغداد برگزار خواهد شد به امضای روسای دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های مذکور برسد.

گفتنی است، هدف اصلی این رویداد علمی، تقویت دیپلماسی دانشگاهی بین المللی، تقویت تعاملات دانشگاهی و تبادل فرهنگی، معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی، برجسته کردن مهمترین دستاوردهای همکاری‌های علمی و فناوری، چشم‌انداز آینده، تقویت پایه‌های همکاری‌های علمی و توسعه برنامه‌های علمی مشترک متناسب با تحولات دانش و اکتشافات علمی در زمینه‌های مختلف همکاری بین دو کشور است که تا 20 مهرماه در دانشگاه فردوسی در مشهد مقدس به طول خواهد انجامید.


نظر شما :