بیانیه تحلیلی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید

۰۳ تیر ۱۴۰۲ | ۰۷:۱۶ کد : ۶۷۷۸ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۸۴
بسیج اساتید دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای کشور ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) و با تأسی از شهیدان انقلاب بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

ما بسیج اساتید دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) و تأسی از شهیدان انقلاب اعلام می‌داریم:
اکنون که شاهد اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه و سطح بین‌المللی هستیم، ما اساتید با هوشمندی عالمانه در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن، توطئه براندازی و ایجاد اغتشاشات، یأس‌پراکنی و ناامیدی از سوی دشمنان در محیط دانشگاه و جامعه، آمادگی خود را برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس انقلاب برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی اعلام می‌داریم.
با عنایت خداوند متعال و با روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی، نظام حکمرانی آموزش عالی مهارتی با سرعتی قابل توجه و مستمر در حال پیشروی است و امروز بستر استفاده از ظرفیت نخبگانی و حضور دانشگاهیان در حل مسائل کشور، بیش از هر زمان دیگری فراهم است.
در دولت انقلابی و با وجود نگاه تحولی در عرصه‌های مدیریتی، آموزشی، فرهنگی و مهارتی و تلاش‌های ارزنده در انتخاب و انتصاب مدیران جهادی، جوان و توانمند در دانشگاه و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، تقویت آموزش‌های مهارتی و تدوین نقشه راه تحولی دانشگاه و برنامه عملیاتی، نوید امید و پیشرفت مستمر این دانشگاه است.

عضویت در شورای عالی مهارت کشور مطابق حکم معاون اول رئیس جمهور و پیگیری‌های فعال از کمیسیون آموزش مجلس و سایر نهادهای موجود در داخل و نیز، تعاملات بین‌المللی و با پشتوانه حمایتی وزارت در تشکیل اتاق‌های فکر و استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی مبین حضور فعال دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موجب معرفی این دانشگاه به عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های آینده‌ساز و دارای نقش جدی و اثرگذار در حل مسائل کشور از جمله مسئله اشتغال بوده است.  
از اقدامات ارزشمند و جهادی دانشگاه می‌توان به این موارد اشاره نمود: نام‌گذاری بیش از ۱۸۰ ساختمان در سراسر کشور به نام سردار حاج قاسم سلیمانی، اعزام قریب به ۶۰۰۰ دانشجو به اردوی راهیان نور، برپایی موکب‌های مهارتی اربعین اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، تکمیل و آیین رونمایی یادمان شهدای گمنام در فضای دانشکده‌ها در مسیر ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و افزایش بستر فضای معنوی و اخلاقی دانشگاه، همچنین پیگیری‌های دانشگاه در تسویه بدهی‌های سنگین گذشته دانشگاه، حل مسائل اداری چندین ساله در موضوعات مختلف، افزایش سطح رفاهیات، افزایش چشمگیر بودجه دانشگاه، افتتاح، تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی دانشگاه و جلب حمایت و مشارکت خیرین، تخصیص ویژه اعتبارات سفرهای ریاست محترم جمهور به استان‌ها به مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بهبود و تسریع خدمات آموزشی و طراحی نظام آموزشی آمایش‌محور مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تقویت ارتباط با صنایع و افزایش قابل توجه تعداد مراکز رشد دانشگاه.
بدون شک، این اقدامات ارزشمند با عنایت به تعاملات بین‌بخشی با استانداران محترم، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و سایر نهادها محقق گشته است و ما اساتید بسیجی حمایت و پشتیبانی خود را از این تحولات چشمگیر اعلام می‌داریم.
ما اساتید بسیجی افزایش احکام برنامه هفتم، افزایش بودجه آموزش‌های مهارتی و افزایش بودجه‌های فرهنگی را از سازمان برنامه و بودجه، وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی به عنوان مطالبه جدی انتظار داریم.
همچنین افزایش جذب اعضای هیئت علمی متعهد و مؤمن با توجه به کمبود شدید در این زمینه را از مسئولین محترم درخواست می‌نماییم.
مجدداً از حمایت چشمگیر دانشگاه در برنامه راهیان نور دانشجویی با اعزام حداکثری دانشجویان در این سفر فرهنگی، معنوی و طرح ابتکاری موکب مهارتی با مشارکت فعال بسیج دانشجویی استقبال نموده و خواستار تقویت راهیان نور، راهیان علم و پیشرفت و حضور در راهپیمایی با شکوه اربعین در امسال می‌باشیم.
ما مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای  ضمن حمایت همه‌جانبه از سیاست‌ها و برنامه‌های مهارتی دولت سیزدهم در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمادگی خویش را در راستای همکاری و تعامل با رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها و معاونین اعلام می‌داریم.
 
والسلام علی من اتبع الهدی
 
مرکز بسیج اساتید دانشگاه و ۱۰۰ کانون بسیج اساتید دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی وحرفه‌ای کشور


نظر شما :