پیام معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آستانه برگزاری آیین رونمایی از ۱۲ یادمان شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای: احترام به مقام شامخ شهدا هویت‌بخشی به دانشگاه است

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۹ کد : ۶۷۷۶ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۲۹۹
آقای محمدرضا جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آستانه برگزاری کنگره بزرگداشت ۲۲۰ شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آیین رونمایی از ۱۲ یادمان شهید گمنام دانشگاه پیامی صادر کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، متن پیام بدین شرح است:



بسم‌الله الرحمن الرحیم

در تاریخ اسلام بهترین افتخار را شهیدان آفریده‌اند؛ احترامی که اسلام برای شهدا قائل است بی‌نظیر است. شهادت عملی تحسین‌برانگیز و افتخارآمیز و قهرمانانه است. پیامبر اکرم فرموده‌اند: «بالاتر از هر نیکی شهادت در راه خدا است» و امام باقر علیه‌السلام فرمود: «هیچ قطره‌ای محبوب‌تر در پیشگاه خداوند از قطره خونی که در راه او ریخته شود نیست.»

در تاریخ، هیچ‌کس به اندازه شهدا به بشریت خدمت نکرده است چون آنان بودند که راه را برای دیگران باز کردند و آزادی را به بشریت هدیه دادند. آنان محیط تحصیل، تحقیق، کسب و کار و صنعت وپیشرفت را هموار نمودند. چه زیبا امام خمینی(ره)فرمودند: شهدا شمع محفل بشریتند ویا ملتی که شهادت برای او سعادت است پیروز است. همچنین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در این‌باره می‌فرمایند: زمان همه چیز را کهنه می‌کند مگر خون شهید را و هر ملتی که شهادت را یاد گرفت برای همیشه سربلند است. در حقیقت عزت امروز اسلام و مسلمین ثمره خون شهیدان است و امنیت و آرامش امروز ما مرهون ایثار و جانفشانی شهدا است.

شهدا سند افتخار کشورند.‌ هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت و کشور است. یاد و خاطره شهدای انقلاب باید همیشه در فضای جامعه زنده بماند و زنده نگهداشتن یاد شهیدان باعث تداوم حرکت و تحول انقلاب است. یادمان شهدا حفظ روحیه دفاع مقدس و فضای معنوی در جامعه است و روحیه ایثار، مقاومت، شهادت و فداکاری را افزایش می‌دهد. امروز زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست و یادواره شهدا می‌تواند آرمان‌های انقلاب را به درستی برای جوانان تبیین کند. احترام به مقام شامخ شهدا هویت‌بخشی به دانشگاه است. یادمان شهدا علاوه بر تجدید میثاق با شهدا و گسترش فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، الگوسازی شهدا برای نسل حال و آینده می‌باشد.

 تجلیل، گرامی‌داشت و نکوداشت شهدا استمراربخش تاریخ پرافتخار مردم ایران است و بایستی جوانان و دانشگاهیان با حضور بر مزار شهیدان گمنام رابطه مستحکم و پیوند عمیق با اهداف و آرمان‌های انقلاب و امام امت، مقام معظم رهبری و شهدای عزیز برقرار نمایند.

 دانشگاه فنی وحرفه‌ای افتخار دارد بیش از ۲۰۰ شهید دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام نموده است و در جریان اغتشاشات اخیر در جامعه و دانشگاه‌ها، شهیدان عزیز رضازاده و زینال‌زاده از دانشجویان این دانشگاه به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند. بر همین اساس، آیین رونمایی یادمان شهدا در ۱۵ دانشگاه فنی وحرفه‌ای استانی برگزار خواهد شد.


نظر شما :