دیدار هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با استاندار سمنان

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۲ کد : ۶۷۶۸ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۳۹۵
هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن حضور در استان سمنان سه شنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۲ با استاندار ملاقات کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان با همراهی هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سه‌شنبه 30 خردادماه ۱۴۰۲ با مهندس سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد. هیئت رئیسه دانشگاه در بدو ورود به استانداری، با حضور بر مزار شهید گمنام آرمیده در آن مکان ادای احترام کردند.

ریاست دانشگاه در جلسه ملاقات با استاندار سمنان به معرفی پیشینه، اهداف و برنامه‌های دانشگاه پرداخت و ضمن اشاره به برنامه گسترش آموزش‌های مهارتی در چند کشور دنیا، نگاه ویژه به آموزش‌های مهارتی در ایران را یک اولویت ذکر کرد و گفت: امروز دولت سیزدهم بر اساس نیاز کشور، بر این مهم واقف است و تمام تلاش خود را  برای حمایت از رشته‌های مهارت‌محور فنی و حرفه‌ای معطوف کرده است.

دکتر خسرویان در پایان صحبت‌های خود حمایت استانداری از دانشگاه فنی و حرفه‌ای را خواستار شد و افزود: عضویت رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در شورای اشتغال استان می‌تواند در بحث اشتغال‌آفرینی فارغ‌التحصیلان این استان مؤثر باشد.

وی همچنین همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با کنسرسیوم اشتغال و همکاری با اتاق‌های بازرگانی با هدف جذب دانشجویان را ضروری دانست و خواستار حمایت استانداری در این زمینه شد.

دکتر عزالدین، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز گزارشی از وضعیت دانشگاه استان و مراکز تابع آن ارائه داد و توجه مسئولین استانی به طرح گسترش این دانشگاه را یک ضرورت برای جامعه برشمرد.

نیاز امروز جامعه بسط و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی است

مهندس هاشمی، استاندار سمنان ضمن خیر مقدم به مهمانان، برخی برجستگی‌های دانشگاه‌های استان را برشمرد و بر گسترش دانشگاه‌های مهارت‌محور به دلیل نیاز کشور تأکید کرد و افزود: کشور در زمینه رشته‌های نظری اشباع شده است و نیاز امروز بسط و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی است.

وی از اجرای طرح‌های مشترک با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استقبال کرد و تصریح کرد: ما آمادگی داریم در طرح‌های مشترک با دانشگاه فنی و حرفه‌ای به مباحثی چون آموزش‌های فنی و تخصصی برای جامعه کار همکاری کنیم.


نظر شما :