دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۲ کد : ۶۶۳۶ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۴۵۴
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه در سفر خود به استان قم با آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دیدار کردند.

دکتر خسرویان در دیدار با آیت‌الله اعرافی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) به مرور برنامه های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته حول محورهای گسترش کمی اعتبارات و کیفی سازی عملکرد دانشگاه، نگاه جامع به مسائل فرهنگی، مشارکت فعال در تشکیل شورای عالی مهارت، گسترش تعاملات بین المللی در زمینه جذب دانشجو و تاسیس دانشگاه در سایر کشورها اشاره کرد.
افزایش چهار برابری دانشجویان اعزامی به اردوی راهیان نور در عین انحصار سف  به دانشجویان جدیدالورود، نام گذاری ۱۸۱ ساختمان در دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی و ساخت یادمان‌ شهدای خوش‌نام در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور از جمله برنامه های فرهنگی ارائه شده بود.
ریاست دانشگاه در خصوص اقدامات انجام شده به منظور افزایش اعتبارات دانشگاه گفت: با توجه به تعامل خوب با مجموعه دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی، و پیگیری مجدانه از آنها، بودجه دانشگاه حدودا ۲.۵ برابر سال گذشته شده و به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. البته این افزایش همچنان برای جبران شکاف بودجه ای ناشی از تخصیص نادرست سرانه دانشجویی معادل یک سوم دیگر دانشگاههای سراسری به دانشگاه فنی و حرفه ای کافی نمی باشد.

در انتهای صحبتها، وی به ارائه گزارش عملکرد یکساله دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم اشاره کرد و افزود: در دوره مدیریت جدید این استان با تلاش‌های جهادی انجام شده شاهد شکوفایی ظرفیت های بسیار خوب استان در حوزه جذب خیرین، اعتبارات استانی و اعتبارات سفرهای استانی ریاست جمهوری، تکمیل طرح‌های عمرانی، ایجاد انگیزه تلاش و تاثیرگذاری بر فضای عمومی جامعه در زمینه‌های تخصصی دانشگاه از جمله طراحی و تولید پوشاک هستیم.

در ادامه این دیدار، آیت الله اعرافی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت به فلسفه هجرت اشاره کرد و افزود: هجرت امام رضا(ع) اولین و آخرین هجرت ائمه از سرزمین های عرب نشین به سمت ایران بود و این هجرت نقطه عطفی در تاریخ ایران محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه ضمن تقدیر از زحمات ریاست دانشگاه در راستای گسترش آموزش‌های مهارتی و اشتغال آفرین، توصیه کردند به منظور تداوم و سرعت بخشی به این اقدامات، تلاش شود تا چند حکم قوی و دستور شفاف در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود و قول مساعد برای پیگیری تصویب آن را داد.
ایشان با اشاره به خلاء وجود سند و منشور ملی مهارت در کشور، توصیه نمود دانشگاه فنی و حرفه ای اقدام به تدوین و تنظیم اولیه این سند نماید تا آماده طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی شود.
با توجه به مصوبه های قبلی شورا، و قوانین بالادستی پیشنهاد ترغیب آموزش و پرورش در گسترش هنرستان ها به جای دبیرستان ها، و اقدام برای سوق دهی دانش آموزان به انتخاب آموزش های مهارتی از دیگر توصیه های عملیاتی آیت الله اعرافی به هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای بود.
در پایان این دیدار، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، توصیه نمود تا با نگاهی پژوهش محور و بنیادین، حوزه فرهنگی دانشگاهیان مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر دوره منطق جامع تفکر اسلامی برای اساتید، تربیت دانشجویان با منطق اسلامی، اخلاقی و انقلابی و با یک نگاه تمدنی برنامه ریزی شود تا از ظرفیت گفتمانی انقلاب اسلامی برای عمق بخشی به نسل آینده کشور و مخاطب بین الملل علی الخصوص آسیا و آفریقا بهره مناسب تری حاصل شود.

گفتنی است، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، عضو شورای نگهبان، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه قم، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه  می‌باشد.


نظر شما :