در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۹ کد : ۶۴۴۲ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۵۶۲
به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و همکاری اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه محفل انس با قرآن با حضور استادان قرآن‌پژوه، فعالان قرآنی و قاریان ممتاز بین‌المللی در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، محفل انس با قرآن، دوشنبه 28 فروردین‌ماه 1402 در بیست و ششمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی، دانشمند مفسر قرآن کریم، قاریان برجسته بین‌المللی، استاد امین پویا، عارف حسینی و صادق بهشتی، مسئولین بسیج اساتید، مسئولین دانشگاه و جمعی از مؤمنان روزه‌دار و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در فضایی معنوی برگزار شد.

آقای جلیلی، سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و مهمانان به بیان ضرورت تدبر در آیات کلام‌الله پرداخت و  تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان را توفیقی بزرگ برشمرد.

وی با اشاره به اینکه قرآن مجید جامعیت دارد و بسیاری از علوم نظیر تجوید، کلام و دیگر علوم از قرآن اخذ شده است، گفت: قرآن می‌بایست در زندگی ما نهادینه شود زیرا کلام‌الله تمدن‌ساز است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رضایی اصفهانی، مؤلف کتاب «اعجاز در قرآن»، «تفسیر مهر جاوید» و آثار ارزشمند دیگر، با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن و برپایی مجالس انس با قرآن در ماه مبارک رمضان، در خصوص اقسام کار و تولید، اهمیت کار، به‌ویژه کارهای فنی و تولیدی در قرآن کریم به ارائه مطالبی پرداخت.

استاد جامعه المصطفی العالمیه تفاوت خلق، بدیع و باری را ذکر کرد و افزود: خلق میان خداوند و انسان جاری است اما خداوند خالق بالاستقلال است و انسان خالق وابسته و نیازمند واسطه. وی سپس با آوردن آیاتی از کلام الله و ذکر نمونه‌هایی از کار و فعالیت انبیا در قرآن کریم، اشتغال و تولید را سنتی حسنه برشمرد.

لازم به ذکر است در این برنامه چند تن از قاریان برجسته بین‌المللی به ترتیل‌خوانی جزء 26 قرآن کریم پرداختند. تلاوت آیاتی از کلام الله با صوت توسط اساتید بخش دیگری از این محفل نورانی بود.

گفتنی است استاد حبیب مهکام، استاد و داور پیشکسوت قرآنی کشور اجرای این برنامه وزین را بر عهده داشت.

در پایان مراسم، به تعدادی از حضار که پاسخگوی سؤالات قرآنی بودند، جوایزی اهدا شد.


نظر شما :