برگزاری مراسم گرامی‌داشت دهه بصیرت و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای

۱۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۲ کد : ۶۱۰۰ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۵۸۰
دکتر خسرویان در مراسم گرامی‌داشت دهه بصیرت و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در مراسمی که به مناسبت گرامی‌داشت حماسه نهم دی‌ماه و بزرگ‌داشت سومین سالروز شهید سلیمانی سه‌شنبه، سیزدهم دی‌ماه 1401 با حضور حجت‌الاسلام حسین طائب، مشاور عالی فرماندهی کل سپاه، در آموزشکده فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) استان یزد برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر خسرویان ضمن گرامی‌داشت یوم‌الله نهم دی و روز بصیرت، سالروز شهادت سردار رشید اسلام را تسلیت گفت و در خصوص آیین رونمایی از لوح یادبود و نام‌گذاری ساختمان‌های 181 دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای در 31 استان کشور به نام شهید حاج قاسم سلیمانی مطالبی را ایراد کرد.

دکتر خسرویان با اشاره به تاریخچه انقلاب اسلامی شاخص‌های اصلی علت رخداد انقلاب را برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی در حالی واقع شد که طی یکصد سال گذشته استکبار برای حکمرانی تجدد غربی در ایران و جهان تلاش می‌کرد و در سال 1357 این تلاش‌ها به زعامت و رهبری امام خمینی (ره) در هم شکست و دالّ مرکزی انقلاب بر حاکمیت دینی و شعار استقلال و آزادی‌خواهی با تأکید بر عناصر دینی شکل گرفت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این برنامه دو شخصیت انقلابی یعنی علامه مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی را مورد تحلیل قرار داد و تصریح کرد: این دو بزرگوار در میدان اندیشه سیاسی و مقاومت از انقلاب اسلامی صیانت کردند و نتیجه آن، بالندگی کشور در 43 سال گذشته بوده است.

دکتر خسرویان با تأکید بر لزوم تبیین مسائل و هدایت افکار عمومی به سوی درک درست از حقایق و تقویت بصیرت انقلابی در میان جوانان افزود: ما دانشگاهیان و جامعه دانشگاهی از مجامع بین‌المللی انتظار داریم این دست اقدامات تروریستی را محکوم کنند.


نظر شما :