دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۳ کد : ۶۰۵۱ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۶۰۹
دکتر خسرویان در ساعات اولیه ورود به استان کرمانشاه با آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، صبح امروز، هفتم دی‌ماه 1401 در ساعات اولیه ورود به استان کرمانشاه، ضمن حضور در دفتر ولی فقیه استان، با آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه شهر کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد 

دکتر خسرویان با اشاره به تاریخ تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از زمان امیرکبیر و آغاز به کار دارالفنون، به معرفی طرح آمایش پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه بنا دارد با توجه به ظرفیت‌های زیست‌بوم مناطق، رشته‌های درسی را تعیین و گسترش دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، کرمانشاه را سینه ستبر ایران اسلامی خواند که در زمان جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی و موشکی قرار گرفت.

وی با تأکید بر بالا بودن نرخ بیکاری در استان کرمانشاه و تلاش به منظور جلوگیری از مهاجرت جوانان به خارج از استان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را کلید مفقوده اشتغال عنوان کرد و گفت: ظرفیت استان کرمانشاه در بحث بازارچه مرزی، معادن، کشاورزی، گردشگری، صنایع پتروشیمی و برخی حوزه‌های دیگر خوب است و به تناسب این ظرفیت‌ها می‌بایست افزایش رشته‌ها را به سمتی سوق دهیم که نیاز استان به تکنیسین ماهر برطرف شود. دکتر خسرویان افزود: انجام این امر مهم و مؤثر رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

 

تبلیغات مناسب در زمینه ترویج رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاربرد آن‌ها در استان صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: این تفکر که کار یعنی میز و صندلی بایست از ذهن جوانان کشور پاک شود.

آیت‌الله علما بیان کرد: اگر کارهای ما پشتوانه علمی داشته باشند نتایج بسیار درخشانی به بار خواهد آمد. ایشان با اشاره به ساخت پهپاد بر مبنای علم و مهارت و تخصص به عنوان نمونه اذعان کرد: آسمان کشور آمریکا و هم‌پیمانانش به‌واسطه همین پهپادها ناامن شده است و این نشان می‌دهد که  پشتیبانی علمی کارها می‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: ما با وجود برخورداری از نیروی جوانان و ظرفیت‌های بسیار، کمبودی نسبت به کشورهای دیگر نداریم اما لازم است از ظرفیت‌های خود به نحو مطلوب استفاده کنیم.

امام جمعه شهر کرمانشاه ضمن تأکید بر اهمیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاربرد آن‌ها در بحث اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری در استان، تبلیغات کیفی و مناسب در این زمینه را ضروری برشمرد و گفت: عملکرد جوانان بایست به گونه‌ای باشد که با یادگیری حرفه و کار بتوانند نیازهای خود را برطرف کرده و به رشد و شکوفایی کشور کمک کنند.


نظر شما :