با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور صورت گرفت: افتتاح گل‌خانه و مرغداری آموزشکده کشاورزی ساری

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۴ کد : ۶۰۰۵ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۶۰۶

چندین پروژه تحقیقاتی، پژوهشی و درآمدزا با حضور دکتر خسرویان در استان مازندران، آموزشکده کشاورزی ساری، امروز بیست و هشتم آذرماه 1401 افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر خسرویان، در سفر به استان‌ مازندران و بازدید از مراکز تابع دانشگاه آن استان، دوشنبه بیست و هشتم آذرماه ۱۴۰۱ با همراهی مهندس حسن سلمانی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاه واحد استان مازندران و جمعی از مسئولان دانشگاه و رؤسای مراکز تابع در مراسم افتتاحیه گل‌خانه و مرغداری آموزشکده کشاورزی ساری حضور یافت.

در این مراسم همزمان، کتابخانه و سالن غذاخوری آموزشکده نیز افتتاح گردید. همچنین با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مراسم کلنگ‌زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی برگزار گردید.

گفتنی است گل‌خانه در مساحتی بالغ بر ۲۰۰ متر مربع دارای سیستم تهویه و گرمایش اتوماتیک، به منظور تولید و پرورش گل‌های زینتی و عرضه به بازار، توسط دانشجویان احداث گردید. در جوار این گلخانه، گلخانه‌ دیگری نیز با مساحت ۹ مترمربع جهت پرورش گیاهان دارویی و پژوهش بر روی بیماری‌ها افتتاح شد. همچنین سالن بازسازی‌شده مرغداری 6000 قطعه‌ای هوشمند به متراژ 750 متربع مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است پروژه‌های گل‌خانه و مرغداری با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال احداث، بازسازی و تجهیز شده‌اند.


نظر شما :