معاون پارلمانی رئیس جمهور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیئت‌علمی‌های بسیجی در این مقطع از تاریخ نظام جمهوری اسلامی رسالت سنگینی بر عهده دارند و امروز تبیین مسائل برای دانشجویان و دانش‌آموزان یک ضرورت است

۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۸ کد : ۵۷۴۱ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۴۲۱
امروز ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱، دکتر سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور مهمان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سخنران اصلی وبینار تبیین حوادث اخیر در کشور و دانشگاه‌ها بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، عصر 18 آبان‌ماه 1401 وبیناری تحت عنوان «تبیین حوادث اخیر در کشور و دانشگاه‌ها» با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و هیئت همراه، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسئولان، مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه در سالن اجتماعات سازمان مرکزی برگزار شد.

در آغاز مراسم، دکتر خسرویان ضمن عرض خیرمقدم به دکتر حسینی و قدردانی از حضور مغتنم ایشان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان چهره‌ای فرهنگی و دانشمندی انقلابی، به موضوع جریانات اخیر در جامعه پرداخت و گفت: دامنه اغتشاشات به دانشگاه‌ها کشیده شد اما دانشگاهیان مؤمن و آگاه این دانشگاه با جریان پیش‌آمده همراهی نکردند و بنابراین پس از فروکش هیجانات تعداد اندکی از دانشجویان آرامش به فضای دانشگاهی بازگشت.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: اکنون بخش مهمی از رسالت نخبگان علمی و دانشگاهی و صاحب‌نظران کشور بررسی، ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی مسائل اخیر است.

وی با اشاره به برگزاری سلسله‌نشست‌هایی با محوریت جهاد تبیین در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، بار دیگر بر اهمیت موشکافی جریانات و عارضه‌یابی مسائل تأکید کرد.

امروز تبیین مسائل برای دانشجویان و دانش‌آموزان یک ضرورت است

دکتر سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور به عنوان سخنران اصلی در این وبینار، ضمن مروری به انقلاب، از آغاز تا کنون و اشاره به برخی قصور و کاستی‌ها در طول انقلاب اظهار کرد: توجه به نارضایتی‌های موجود مهم است و می‌بایست علاوه بر شناسایی علل مشکلات، راه‌کارهای حل آن‌ها به سرعت ارائه و اجرا شود.

دکتر حسینی با اشاره به توصیه مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت اعتمادسازی در جامعه گفت: اعتمادسازی با شعار محقق نمی‌شود؛ می‌بایست درعمل و با ساده‌زیستی، کار و تلاش مخلصانه و پرهیز از رفتارهایی که موجب سلب اعتماد می‌شوند، اطمینان و دلگرمی را در آحاد مردم ایجاد و تقویت کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: از یک سو، دانشجویان به دلیل بحران کرونا برای مدتی طولانی از فضای معمول درس و دانشگاه دور بودند و مهرماه امسال برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشور رنگ دیگری داشت؛ از سوی دیگر، دشمنانی هستند که پشتکار و اهتمام دولت سیزدهم را دیدند و دریافتند که این دولت پای کار مردم است. با طرح و برنامه آمده و آماده است که به رفع انبوه مشکلات موجود از دوره‌های قبل بپردازد و امید را در دل مردم زنده کند، لذا این همت و غیرت را تاب نیاوردند، مترصد فرصت شدند و مهیای جنگی به قول رهبر فرزانه انقلاب، از نوع ترکیبی؛ و چه فرصتی مغتنم‌تر از حضور جوانان و نوجوانان در مراکز علمی و آموزشی. بنابراین،  به طرق مختلف با دامن زدن به دروغ‌ها و توهمات، تشویق به نافرمانی مدنی و به‌ویژه جنگ بزرگ رسانه‌ای خواستند تا در پیشرفت کشور و خدمت‌رسانی دولت به مردم وقفه ایجاد کنند.

دکتر حسینی بیان کرد: امروز مظلومیت نظام اسلامی آشکار است، تقویت جبهه مقاومت رشک ایادی را برانگیخته است و اقداماتی اینچنین که در ایام اخیر در کشور شاهد بودیم دور از ذهن نبود.

وی با اشاره به لزوم روشنگری در خصوص تفاوت اغتشاش با اعتراض گفت: دولت در سالی که گذشت ثابت کرد گوش شنوا برای طرح اعتراض‌ها و گلایه‌ها را دارد و رسیدگی به امور بازنشستگان، کارگران، رتبه‌بندی معلمان و موارد دیگر نمونه‌هایی‌ از پذیرش اعتراض‌ها است، اما بحث اغتشاش، ایجاد ناامنی در مملکت و مزاحمت برای کسب و کار مردم موضوعی جدی و درخور برخورد قاطعانه است.

دکتر سیدمحمد حسینی رسالت هیئت‌علمی‌های بسیجی را در این مقطع از تاریخ نظام جمهوری اسلامی سنگین و مهم دانست و اطلاع‌رسانی، روشنگری و تبیین مسائل برای دانشجویان و دانش‌آموزان را یک ضرورت برشمرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان مراسم به سؤالات و پرسش‌های مطرح‌شده حضار پاسخ داد.

گفتنی است بیش از 300 عضو هیئت‌علمی بسیجی وبینار مذکور را  دنبال کردند؛ وبیناری که بنا دارد به صورت سلسله‌نشست برگزار شود.


نظر شما :