همایش بزرگ «پویش در مسیر امام حسین (ع)» ویژه مراسم پیاده‌روی اربعین اباعبدالله در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۲ کد : ۵۴۰۵ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۴۹۴
همایش بزرگ «پویش در مسیر امام حسین(ع)» با حضور مسئولین، معاونین و کارکنان با هدف کمک و یاری رساندن به دانشجویان زائر کربلای معلی، روز چهارشنبه ۹ شهریورماه برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای جلسه حجت الاسلام بنیان جوادی، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تشریح اهداف والای این برنامه به دعایی از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و در خصوص بهره‌ها و فضایل سفر به کربلا تصریح کرد: در روایات برای زیارت دیگر ائمه این مقدار بهره نوشته نشده است که برای زیارت سید الشهدا(ع) ذکر شده است. وی همچنین در خصوص کمک به اعزام زائران کربلا افزود: هر آنچه در این راه هزینه کنید مانند چشمه جایگزین خواهد شد.

دکتر رجبی، معاون فرهنگی و دانشجویی دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدا به تشریح فعالیت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی در راستای همراهی با کاروان دانشجویی اربعین پرداخت و گفت: ما در دانشگاه با تمام توان ستاد اربعین را تشکیل دادیم و با تشکیل جلساتی به تدوین برنامه‌ای مدون پرداختیم و در مسیر این حرکت بزرگ موکب‌های مهارت را با کمک بسیج دانشجویی در هشت رشته تعمیر خودرو، تعمیر تلفن همراه، تعمیر ویلچر و کالسکه، تعمیر کفش و چمدان، عکاسی، گرافیک، خیاطی و خدمات آرایشگاه مردانه برپا خواهیم کرد.

دکتر رجبی همچنین افزود: این موکب‌ها از 20 الی 28 شهریورماه در کربلای معلی، سیستان و بلوچستان و مرز خسروی برپا خواهند شد.

معاون فرهنکی و دانشجویی دانشگاه ضمن برشمردن فلسفه این سفر معنوی، واژه اربعین را تشریح کرد و افزود: کلمه اربعین واژه‌ای آسمانی و مفهومی است که به مصادیق عمیقی نظیر؛ سرشت گل آدم در چهل روز، رسالت حضرت محمد(ص) در چهل سالگی، چهل روز گریه حضرت آدم بر کشته شدن حضرت هابیل و به پختگی و هبوط رسیدن انسان در چهل سالگی آمیخته است. وی وجوه اربعین را ستم‌ستیزی و الهام‌بخشی روح انقلابی، زنده نگهداشتن یاد و تاریخ پرشکوه نهضت حسینی، پیوند عمیق عاطفی بین امت و الگوهای راستین تزکیه نفس و پالایش روح، مخالفت با ظالم و اعلام وفاداری نسبت به مظلوم برای ساختن تمدن نوین اسلامی دانست.  

گفتنی است در این مراسم مداح اهل بیت به مدیحه‌سرایی پرداخت و به قید قرعه 14 دانشجوی برخی استان‌ها برای سفر معنوی اربعین انتخاب شدند.

لازم به ذکر است پوستر این برنامه رونمایی شد و مقرر است تعداد 313 نفر از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای (به نیابت از یاران امام عصر(عج به سفر اربعین مشرف شوند و سعی بر آن است از طریق طرح پویش در مسیر امام حسین(ع) این تعداد به دو برابر یعنی 313 نفر پسر و 313 نفر دختر کم‌برخوردار تحت پوشش کمیته امداد امام  خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان افزایش یابد.  


نظر شما :