ستاد اربعین حسینی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تشکیل شد

۰۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۱ کد : ۵۲۹۸ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۸۳۵
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از تشکیل ستاد اربعین حسینی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، اهم محورهای فعالیت برای میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین در اربعین حسینی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی به مراکز مجری ابلاغ شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سرور سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران وفادارشان توضیح داد: شیعه در اربعین حسینی در حال تمرین برای ظهور است و پیاده‌روی عظیم و چند میلیونی، بی‌تردید ماکتی از ظهور را در قالب چشم‌ها جای می‌دهد و از آنجا که همدلی و کمک به یکدیگر یکی از جلوه‌های مهدوی یاوری اربعین حسینی است، برآنیم تا با یاری و مدد حضرت ولیعصر (عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف) یاری‌رسان زائران باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در توضیح فرآیند اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: مجریان طرح آموزشکده‌های ایلام، آموزشکده‌های کرمانشاه، آموزشکده‌های سیستان و بلوچستان و اعضای ستاد اربعین نیز رئیس دانشگاه واحد استانی(رئیس)، مسؤول بسیج دانشجویی استانی(دبیر)، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری، معاون فرهنگی دانشجویی و معاون اداری و مالی استان می‌باشند.

دکتر رجبی اهم برنامه‌های اجرایی مبنی بر تشکیل ستاد اربعین استانی با حضور اعضاء و برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات استقبال با شکوه از زائران اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، تفکیک و تقسیم کار بین اعضا و تببین شرح وظائف اعضاء، تدوین تقویم زمانی آغاز و پایان برنامه‌ها میزبانی از زائران عزیز، چاپ بنر و پوستر و اعلام برنامه‌ها به همراه درج آدرس‌ها و تلفن‌ها، پیگیری مرتب فرآیند تصمیم‌گیری و پیشرفت برنامه‌ها توسط دبیر ستاد، تنظیم محتوای فرهنگی و هدفمند‌نمودن برنامه‌ها با رویکرد مهدی‌یاوری و مانور ظهور و هماهنگی با نهادها و سازمان‌های شهری به منظور بهره‌مندی از توانمندی و تجهیزات و امکانات آنها به منظور ارائه خدمات بهتر برشمرد.

وی محورهای ارائه خدمات از جمله فرهنگی و تبلیغی، اسکان زائران گرامی، ارائه تجهیزات پخت و پز و توزیع اطعام حسینی و ارائه خدمات بهداشتی را از جمله فعالیت های این طرح عنوان کرد.

دکتر رجبی خاطر نشان کرد: موکب در مرز مهران و سیستان و بلوچستان مسقر و اسکان و استراحت در خوابگاه‌های شهرهای ایلام و کرمانشاه امکان‌پذیر می‌باشد.

در ادامه در خصوص فرآیند مالی توضیحاتی چون جذب کمک‌های مالی از خیرین، نهادها و دستگاه‌های استانی و مشارکت مردمی، ستاد مرکزی اربعین حسینی مستقر در دانشگاه در حد مقدورات در خصوص آماده‌سازی و تجهیز فضای اسکان، کمک و مشارکت، دریافت سهم اقلام اساسی برنج، گوشت، مرغ و ... از نهادهای مرتبط در استان برای ارائه نذورات و اطعام زائران محترم (درصورت نیاز به مجوز با ستاد مستقر در سازمان مرکزی مکاتبه شود) ارائه شد.

دکتر رجبی، در خاتمه ضمن آرزوی توفیق الهی و تقدیر از رؤسا و عزیزانی که افتخار خادم‌الحسینی را می‌یابند تاکید کرد: به منظور اجرای برنامه‌های ابلاغ شده، شایسته است رؤسای ستاد اربعین نسبت به ارائه گزارش از روند و اجرای برنامه‌ها حداکثر تا مورخ 1401/05/11 اقدام لازم را مبذول دارند و همچنین از رؤسای ستاد اربعین حسینی انتظار می‌رود با هماهنگی و تبادل‌نظر و همچنین توجه به ابلاغیه‌های بعدی نسبت به برگزاری باشکوه و معنوی این فرآیند مهم اهتمام ویژه مبذول دارند و صورت‌جلسه‌ها و برنامه‌های تکمیلی به طور مستمر به ستاد مرکزی گزارش شود.


نظر شما :