افتتاح کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۵ کد : ۵۲۵۰ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۷۸۴
کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان با حضور دکتر خسرویان، چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، مراسم افتتاح کانون بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، برگزار شد.
در این مراسم، دکتر خسرویان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: اندیشه بسیج که با تفکر حضرت امام (ره) پایه‌گذاری شد و با تدابیر ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به اوج رشد و شکوفایی خود رسیده است، یکی از پله‌های رشد و ترقی نظام و از ابواب نقش‌آفرینی ملت ایران در تحقق اهداف نظام است.
وی با اشاره به سابقه علمی، فرهنگی و اقتصادی بسیج افزود: امروزه در کشور بیشتر به ضرورت تقویت تفکر بسیجی نیاز داریم. یکی از این عرصه‌های کارآمد، عرصه بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه است که در دفاع از نظام و انقلاب، در مقابله با تهاجم دشمنان، به تفکر و فرهنگ مردم ما ایستادگی کرده است.
همچنین در ادامه دکتر منصور غفاری، ضمن خیرمقدم به دکتر خسرویان و سایر مهمانان گفت: مهم‌ترین ویژگی بسیج، مردم‌نهاد بودن آن است، آحاد مردم مؤمن و انقلابی وظیفه دارند در طوفان‌ها و حوادث مختلف از انقلاب اسلامی دفاع کنند. یکی از رسالت‌های مهم استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه فنی و حرفه­‌ای استان گلستان، حل مشکلات جامعه است. اساتید دانشگاه باید محور مأموریت‌شان حل مشکلات اقلیمی و ملی کشور و چاره‌اندیشی در حل مشکلات مختلف باشد.
وی افزود: یکی از مجموعه‌هایی که باید در مقابله با خطرات  فکری _ فرهنگی دشمنان هوشیار باشد، بسیج اساتید و نخبگان است. اساتید انقلابی با در دست داشتن چراغ علم و دانایی و ارتباط مؤثر با جوانان دانشجو، مهم‌ترین وظیفه بصیرت‌بخشی در جامعه را بر عهده دارند. اهتمام به بسیج اساتید در دانشگاه‌ها اهتمام به مقابله با تهاجمات فکری و فرهنگی این ملت است و لحظه‌ای از این ظرفیت نخبه جامعه نباید غافل شد.


نظر شما :