دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با استاندار گلستان

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۵۳ کد : ۵۲۴۹ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۵۰۳
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه سفر استانی خود به استان گلستان، ظهر امروز ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ با استاندار گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، ظهر امروز، ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ دکتر خسرویان با دکتر زنگانه، استاندار گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 
در این جلسه، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به تفاوت‌های این دانشگاه از نظر ساختار، نوع آموزش، رسالت و مأموریت با سایر دانشگاه‌ها، به تفسیر اکوسیستم دانشگاه و تأثیر آن بر کارآفرینی و تجاری‌سازی علم پرداخت.
وی به اهمیت پایدارسازی منابع دانشگاه به منظور رشد و ارتقای هر چه بهتر مراکز دانشگاهی فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق اهداف تأکید کرد. 
در ادامه دکتر زنگانه با اشاره به ضرورت تناسب بین جذب دانشجو و بازار کار گفت: نیازسنجی ضرورت امروز دانشگاه است و از این طریق می‌‌توان این تناسب را برقرار کرد. وی افزود: یکی از وظایف و رسالت‌های مهم استانداری گلستان حمایت از علم و دانشگاه هایی است که در حوزه مهارت‌آموزی فعالیت دارند و استانداری گلستان حمایت خود از  دانشگاه فنی و حرفه‌ای را اعلام می‌دارد. 
همچنین در این جلسه دکتر غفاری ضمن معرفی مختصر دانشکده و آموزشکده‌های استان، با اشاره به ظرفیت آموزشی مهارت‌محور،  کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های به روز و تخصصی، کادر آموزشی و اعضای هیئت علمی توانمند؛  مهارت‌آموزی، تبدیل علم به ثروت، کارآفرینی، اشتغال‌زایی و تجاری‌سازی علم را از مهم‌ترین اهداف و رسالت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: رویکرد دانشگاه استان گلستان حرکت جهادی به سمت اهداف مذکور می‌باشد. 
سپس دکتر دهنوی، معاون امور اقتصادی استانداری گلستان به ذکر اهمیت توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری برای نقش‌آفرینی هرچه بیش‌تر شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، تولید محصولات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی دستاوردهای آن‌ها در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه نسل چهارم پرداخت.

 


تاریخ انتشار: ۳ روز پیش


نظر شما :