مراسم اختتامیه جشنواره جایزه ملی صنعت ورزشی در دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده گرگان برگزار شد

۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۱ کد : ۵۲۰۵ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۱۱۲۳
مراسم اختتامیه جشنواره جایزه ملی صنعت ورزشی؛ چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی در دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده گرگان برگزار شد

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، مراسم اختتامیه جشنواره جایزه ملی صنعت ورزشی؛ امروز چهارشنبه 22 تیرماه 1401 با حضور دکتر رجبی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دکتر کلاشی، عضو هیئت مدیره صنعت ملی ورزش کشور، آقای سیدعلی مهاجر، معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان و  مسئولین استانی و شهرستانی در دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده گرگان برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ضمن تبریک و خداقوت، به ظرفیت بالای دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های ورزشی اشاره کرد و برگزاری المپیادهای تخصصی ورزشی میان دانشجویان، استادان و کارکنان را نشان از توان این دانشگاه در حوزه ورزش دانست.

دکتر رجبی افزود: در مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استعدادهای ورزشی زیادی مشغول تحصیل هستند که تلاش می‌کنیم با راه‌اندازی تیم‌ حرفه‌ای رشته‌های گوناگون در لیگ‌های کشور شرکت کرده و از این ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هدف دانشگاه از این جشنواره نگاه ویژه به ورزش در راستای خلق ثروت و تحقق شعار تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بوده است و افزود: دستیابی به مقام برتر در المپیادهای علمی نشانی از توان بالای دانشجویان است و درخشش دانشجویان، استادان و کارکنان در حوزه ورزشی نیز دور از انتظار نیست.

دکتر رجبی دریافت مجوز نشریه تخصصی ورزشی از وزارت علوم را نیز یکی از کارهای مهم انجام‌شده در حوزه ورزش برشمرد و گفت: دریافت مجوز انتشار فصلنامه علمی تخصصی ورزش از وزارت علوم به معنای فراهم شدن زمینه همکاری با استعدادهای ورزشی و نخبگان این حوزه در کشور است.

وی با اشاره به وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گلستان اظهار داشت: این استان در اسکان دانشجویان مشکل زیادی دارد که امیدواریم برای حل این مشکل از ظرفیت خیرین استفاده شود.

 

در این مراسم، دکتر منصور غفاری، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان نیز ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و خیرمقدم به مهمانان گرانقدر، از زحمات، حمایت‌ها و رهنمودهای همکاران سازمان مرکزی دانشگاه در برگزاری جشنواره صنعت ملی ورزش، به ویژه ریاست عالی دانشگاه قدردانی کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تحصیل، تهذیب و ورزش برای نوجوانان و جوانان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از مهم‌ترین مراکز دستیابی به قله‌های ورزشی دانست.

 

در ادامه، دکتر کلاشی خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی تولیدات ورزشی با حمایت و بهره‌مندی از توان انجمن  صنعت ملی ورزش صورت خواهد گرفت و برگزیدگان این جشنواره در پایان سال از طرف انجمن نیز تقدیر خواهند شد.

 

سپس، آقای سیدعلی مهاجر با اشاره به ظرفیت بالای استان گلستان در زمینه ورزش و پرورش ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی، در خصوص تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به یکی از محافل پرورش و تربیت جوان ورزشکار انقلابی ضمن ابراز امیدواری، حمایت استانداری گلستان در این زمینه را اعلام کرد.

در مراسم اختتامیه از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره در دو بخش دانشجویی و اساتید تقدیر شد.

از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره، تقدیر از سادات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گلستان، مراسم کلنگ‌زنی ساخت المان مقبره شهید گمنام آموزشکده دختران گرگان و رونمایی از فصلنامه اقتصاد سیاسی ورزش بود.

گفتنی است جشنواره ملی صنعت ورزش با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با هدف تشویق و تقویت نگاه جدید به ایده‌ها و وسایل کارآمد ورزشی  که ماحصل چالش فکری و تقویت تفکر خلاقانه به ویژه در ایام کرونایی بوده است؛ کار خود را در پاییز ۱۴۰۰ شروع کرد و در محورهای زیر با دریافت بیش از ۱۰۰ اثر و ایده‌های خلاقانه به کار خود پایان داد:

۱- تولیدات ورزشی

۲- ایده پردازی در ورزش

۳- ترویج فرهنگ ورزش

در پایان این جشنواره نفرات برتر در رشته های مختلف به شرح زیر اعلام شدند:

1-بخش اپلیکیشن

                    نفر اول حنانه مهربانی از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران اصفهان و نفردوم نیما عاقلی از آموزشکده فنی و حرفه ای پسران چمران گرگان    

2-بخش عکاسی

نفر اول حسین خدیمی از آموزشکده فنی و حرفه ای امیرکبیر اراک

نفر دوم سارا شفیعی سرمزده از آموزشکده فنی و حرفه ای شریعتی تهران و نفر سوم لیلا هاشمی از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرضا

3-بخش تصویرسازی

نفر اول یلدا هاشمی نژاد از آموزشکده فنی و حرفه ای سبلان

نفر دوم فریبا منوچهری گلجو از آموزشکده فنی و حرفه ای هنر تبریز و نفر سوم پروین صفری از آموزشکده فنی و حرفه ای اصفهان

4-بخش طراحی لباس

نفر اول فاطمه منتظری از آموزشکده فنی و حرفه ای سمیه نجف آباد

نفر دوم فاطمه سادات کاهه از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان و نفر سوم فاطمه گنجی از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان 

5- بخش طراحی تولید تجهیزات ورزشی

نفر اول فاطمه نورا محمدی رازی از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان

نفر دوم مونا عدالتی از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان و نفر سوم عطیه اکبری خلیل آباد از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان

  6- بخش اینفوگرافیک

نفر اول نگین زنگویی از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان

نفر دوم نرگس مازندرانی از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان و نفر سوم الهام صباغی زاده سر بیشه از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده

7- بخش پوستر 

نفر اول نرجس حیدری از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرضا

نفردوم سمیرا کسلخه از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان

8-بخش طراحی ایده ورزشی

نفر اول معصومه محمدی از آموزشکده فنی و حرفه ای شریعتی تهران

نفر دوم مطهره زمانی از آموزشکده فنی و حرفه ای مائده گرگان و نفرسوم بنیامین منصوریان بهار از آموزشکده فنی و حرفه ای چمران گرگان

9- بخش اساتید شایسته تقدیر

جعفر ثنایی مقدم از دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد

حسین زارعی دانشکده فنی و حرفه ای دختران ولیعصر و زهرا رحمتی از آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شهرضا

10- آموزشکده‌های برتر

آموزشکده فنی وحرفه ای دختران مائده گرگان

آموزشکده فنی وحرفه ای دختران شهرضا و آموزشکده فنی و حرفه ای  دختران اصفهان


نظر شما :