دکتر عرفان خسرویان در مراسم رونمایی از برند فرآمد مطرح کرد:

ایجاد رصدخانه مهارت برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در صنایع و بازار کار

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۴ کد : ۵۱۴۴ فرصتهای شغلی و کار آموزی
تعداد بازدید:۱۹۰۷
رونمایی از طرح فرآمد با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسئولین شهرستان گلپایگان عصر دوشنبه، ۶ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر عرفان خسرویان در مراسم رونمایی از برند فرآمد در آموزشکده فنی و حرفه ای پسران گلپایگان (شهدا) خاطرنشان کرد: از جمله اهداف مهمی که در دانشگاه فنی حرفه‌ای دنبال می شود، تعامل با شرکت‌ها و کارخانه‌ها در نقاط مختلف کشور است که دانشجویان پس از اتمام دوران تحصیلی خود، بلافاصله در بازار کار فرصت‌های شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود را به دست آورند و ما امروز در راستای تحقق اهداف دانشگاه، شاهد ثبت یک برند به اسم «فرآمد» هستیم. 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به یک دهه شعار سال در حوزه اقتصاد و این‌‌ که بازار کار نیاز به مهارت به روز و کارآمد دارد، تأکید کرد: راه برون‌رفت کشور از رکود فقط تولید و اقتصاد دانش‌بنیان است. 

وی افزود: یکی از چالش‌های نظام آموزشی پایدارسازی تأمین مالی در آموزش عالی است و دانشگاه باید بتواند تأمین مالی به نحو مطلوب انجام دهد.

دکتر خسرویان تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید به کارخانه مهارت تبدیل شود و کاملاً یک مدل اقتصادی و تأمین مالی باشد. اگر چنین نباشد در رقابت با سایرین با مشکل مواجه خواهد شد. 

وی با اشاره به تربیت تکنیسین در بازه کوتاه دو ساله و جایابی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بازار و صنایع  همزمان با تحصیل در دانشگاه یا پس از فارغ‌التحصیلی گفت: طرح رصدخانه مهارت یکی از طرح‌های دانشگاه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در صنایع و بازار است و دانشگاه سعی می کند سطح نفوذپذیری خود در صنایع را بالاتر ببرد و آموزش‌هایی را با مشارکت صنایع گوناگون ارائه دهد، به نحوی که خود صنایع نیروی انسانی مورد نیازشان را به صورت سفارشی به دانشگاه  اعلام کنند و تربیت و آماده‌سازی فارغ‌التحصیلان مورد نیاز صنایع فرآیندی دو یا چهار ساله است.

در ادامه مراسم، دکتر محمد منعمی، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای گلپایگان با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: با بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان خوابگاه‌ها در کارگاه‌های دانشجویی همجوار خوابگاه توانستیم علاوه بر تولید و درآمدزایی بر مهارت این دانشجویان بیفزاییم و گامی در جهت اجرای شعار سال برداریم. وی افزود: در حال حاضر در این کارگاه‌ها به تولید و تکثیر گیاهان دارویی، گیاهان گلخانه‌ای و تولید تجهیزات آموزشی پرداخته می‌شود. تولیدات دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه کار دانشجویی با برند تجاری فرآمد عرضه خواهد شد. کلمه فرآمد برگرفته از سه کلمه فراغت، مهارت و درآمدزایی است.

حجت الاسلام والمسلمین کرامتی، امام جمعه گلپایگان نیز ضمن حضور در مراسم رونمایی از طرح فرآمد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که دانشگاه نباید محلی برای حفظ و انباشته کردن معلومات باشد، گفت: ما باید مولد باشیم. تولید علم در یک دانشگاه می‌تواند مبدا تحول جامعه در عرصه‌های مختلف قرار گیرد.

دکتر عسگریان فرماندار گلپایگان نیز، از این شهر به عنوان یک قطب علمی نام برد و در ادامه بیان کرد: در این شهرستان با مشکل تأمین نیروی متخصص در صنایع مواجه هستیم که این مشکل را تا حدی آموزشکده فنی و حرفه‌ای گلپایگان مرتفع کرده است.

گفتنی است دکتر خسرویان و هیئت همراه در پایان مراسم از دست ساخته‌ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه و خوابگاه دانشجویی آموزشکده بازدید به عمل آوردند.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه فنی دانشگاه فنی حرفه حرفه فنی حرفه آموزشکده فنی حرفه فنی آموزشکده فنی صنایع فرآمد


نظر شما :