دکتر مردانی در گردهمایی فرماندهان بسیج اساتید: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی و نوک پیکان کارآفرینی و اشتغال است

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۸ کد : ۵۰۵۴ اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۹۰۲
گردهمایی سراسری فرماندهان بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای، در آستانه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، روز یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد.
دکتر مردانی در گردهمایی فرماندهان بسیج اساتید: دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی و نوک پیکان کارآفرینی و اشتغال است

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی، دکتر محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه برای مقابله با یاوه‌گویی‌های دشمنان و برای ترویج و تبلیغ و دفاع ازارزش‌های انقلاب اسلامی می‌بایست علاوه بر لسان، در عمل هم در میدان بود، اظهار کرد: امروز کارآمدی نظام حکمرانی کشور یکی از اساسی‌ترین و مهمترین راهکارهای مبارزه با توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی است. دشمنان علی‌رغم موفقیت‌های ارزشمند در ابعاد گوناگون و پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه‌های مختلف، اصل پیشرفت‌ها را زیر سؤال می‌برند و با ضریب دادن به برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی نظام موفق و کارآمد جمهوری اسلامی ایران که در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم ایستاده و مقاومت کرده است، می‌کوشند به اهداف پلید خود دست یابند.
وی تصریح کرد: دانشگاهیان می‌بایست در شناسایی و حل مسائل کشور در کنار مدیران انقلابی بایستند و در عمل اثبات و تلاش کنند که این حرکت خودش جهاد تبیین است و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ارکان آموزش عالی می‌تواند به عنوان رکن اصلی کارآفرین و اشتغال در کنار سایر دستگاه‌های کشور، در برطرف کردن مشکلات موجود کمک‌کننده باشد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: بسیج اساتید در این رابطه باید با تکیه بر دانش و فناوری و بر اساس امکانات و دستاوردها در کنار مدیریت دانشگاه، نقش ارزنده ایفا کند و این دانشگاه با رسالتی که دارد، هم به عنوان آموزش مهارت و اشتغال‌زایی و هم به عنوان کمک به کارآفرینی می‌تواند نقش مؤثر داشته باشد.
دکتر مردانی خاطر نشان کرد: بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های کلی علم و فناوری برنامه ششم مبنی بر افزایش آموزش‌های مهارت‌محور تا ۳۰ درصد، امیدواریم با همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، این جایگاه ایجاد شود و به دنبال آن زمینه اشتغال فراهم گردد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد:
دانشگاه فنی و حرفه‌ای رکن اصلی و نوک پیکان کارآفرینی و اشتغال است و دستگاه‌های اجرایی کشور برای رفع مشکلات این دانشگاه اهتمام دارند.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید در نظام حکمرانی کشور با تکیه بر فناوری و امکاناتی که دارد بتواند این نقش ارزنده را ایفا کرده و با رسالتی که دارد در جایگاه آموزش‌دهنده در بحث اشتغال‌آفرینی کند.

 

کلید واژه ها: گردهمایی بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای


نظر شما :