نکاتی مهم، درخصوص دریافت تاییدیه تحصیلی و دریافت سوابق فارغ التحصیلی، جهت پذیرفته شدگان ورودی جدید دانشگاهها

۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۲ کد : ۳۵۷۱ اطلاعیه ها اطلاعیه های آموزش
تعداد بازدید:۱۰۰۵۳۳

کلیه پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری 1400 می‌بایست قبل از ثبت نام الکترونیکی و یا ثبت نام حضوری در دانشگاه محل قبولی، به سامانه «استعلام مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir  مراجعه نمایند.

پذیرفته‌شدگان می‌بایست در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کدهای پیگیری دریافت شده از سامانه «استعلام مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج نموده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

پذیرفته شدگان لازم است دومرتبه بصورت جداگانه به سامانه مذکور مراجعه نموده و فرآیندهای لازم را انجام دهند.
مرتبه اول :
پس از ورود به قسمت "ثبت نام مدرک تحصیلی" و انتخاب نظام و مقطع تحصیلی ،انتخاب گزینه: تاییدیه تحصیلی (دانشگاه ها + سایر سازمانها) و تکمیل اطلاعات لازم و انجام فرآیندهای لازم و دریافت کد پیگیری استعلام.

مرتبه دوم :
پس از ورود به قسمت "ثبت نام مدرک تحصیلی" و انتخاب نظام و مقطع تحصیلی ،انتخاب گزینه: سوابق فارغ التحصیلی(ویژه دانشگاه ها) و تکمیل اطلاعات لازم و انجام فرآیندهای لازم و دریافت کد پیگیری استعلام.

درخواست هر دو استعلام شامل  تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ التحصیلی(ریز نمرات و محلهای تحصیل) برای ثبت نام در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ضروری و مورد نیاز میباشد.

پرداخت الکترونیکی متقاضی برای هر یک از استعلامها، بیست دو هزار و صد و ده تومان است.

افرادی که دارای مدرک پیش دانشگاهی میباشند،با توجه به نوع درخواست دانشگاه لازم است که تاییدیه تحصیلی دیپلم سه ساله یا پیش دانشگاهی و یا هر دو را جداگانه درخواست نمایند.

جهت ثبت اطلاعات در سامانه،پذیرفته‌شدگان شخصا میتوانند به سامانه وارد شده و درخواست تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ التحصیلی خود را ثبت نمایند.

جهت پرکردن اطلاعات فرمها درسامانه موارد زیر مورد نیاز میباشد:
  
اطلاعات کامل هویتی و فارغ التحصیلی(قابل دسترسی در گواهینامه پایان تحصیلات و یا دیپلم موقت و یا کارنامه فارغ التحصیلی)

داشتن شماره‌تلفن همراه فعال متقاضی (و یا پدر و مادر) جهت دریافت پیامک استعلام و پیگیریهای بعدی

مشخص‌بودن نام دانشگاه استعلام گیرنده (دانشگاه پذیرفته شده)

داشتن کارت بانکی معتبر و رمز دوم جهت پرداخت الکترونیکی(مبلغ 22110 تومان بابت هزینه پاسخ هر استعلام تحصیلی)

پس از انجام مراحل ثبت درخواست،شماره پیگیری صادر می شود که به صورت پیامک برای موبایل متقاضی ارسال می شود.متقاضی می تواند از طریق گزینه پیگیری مدرک تحصیلی در سامانه،آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کند.

پاسخ استعلامها به صورت الکترونیکی برای دانشگاه استعلام گیرنده ارسال می شود و بهیچ عنوان نیازی به حضور متقاضی به ادارات آموزش و پرورش جهت دریافت استعلامها نمیباشد.
ادارات آموزش و پرورش از دادن پاسخ استعلام به صورت دستی معذورند.

جهت ثبت نام دانشگاه، نیازی به پاسخ فوری استعلامها نمیباشد و صرفا داشتن کد رهگیری استعلامها کفایت میکند.لذا از تماس و یا مراجعه حضوری  به کارشناسی های سنجش جهت پیگیری پاسخ استعلام اکیدا خودداری شود.

درصورت ثبت اشتباه هر یک از اطلاعات مورد نیاز،علاوه بر برگشت خوردن استعلام و عدم صدور آن،فرآیند صدور آن زمانبر خواهد شد و متقاضی علاوه بر ثبت دوباره استعلام،متحمل هزینه جدید خواهد شد.

تذکر بسیار مهم درخصوص استعلام سوابق فارغ التحصیلی(ریز نمرات و محلهای تحصیل) :

با توجه به اینکه امکانات لازم سخت افزاری و نرم افزاری و ساز و کار اجرایی صدور استعلام سوابق فارغ التحصیلی هنوز در سامانه فراهم نشده است و ممکن است تا اواخر مهرماه بطول بکشد،لذا خواهشمندست از هرگونه تماس و یا مراجعه حضوری به کارشناسی های سنجش خودداری نمایید.
برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن،پس از ثبت استعلام نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمی­باشد و پاسخ استعلام به صورت الکترونیکی برای دانشگاه ارسال می شود.
جهت فارغ‌التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن  لازم است پس از فراهم شدن امکانات سامانه (احتمالا اوایل آبان ماه)با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در اطلاعیه سازمان سنجش درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیلی خود مراجعه تا کارشناسی سنجش  منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نمایند.بهتر است منتظر اطلاعیه های بعدی باشید.

کلید واژه ها: نکاتی مهم، درخصوص دریافت تاییدیه تحصیلی و دریافت سوابق فارغ التحصیلی، جهت پذیرفته شدگان ورودی جدید دانشگاهها


نظر شما :