مقدمه ای بر فرصت های شـغلی و کارآمـوزی

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۵ کد : ۲۸۵۳ فرصتهای شغلی و کار آموزی
تعداد بازدید:۱۱۳۳

 

از زمانی که وارد دانشگاه می‌شوید و رشته مورد‌علاقه‌تان را انتخاب می‌کنید به آینده‌ای فکر می‌کنید که قرار است تا چند سال دیگر روبه‌روی‌تان قرار گیرد، شغلی که قرار است با آن کار کنید و درآمد داشته باشید و امرار معاش کنید.
عده‌ای از دانشجویان به آنچه در ذهن دارند، می‌رسند و بعد از فارغ‌التحصیلی در شغل آرمانی خود مشغول فعالیت می‌شوند اما بسیاری از دانشجویان هم هستند که فارغ‌التحصیل‌شدن برایشان تازه شروع راه پردست‌اندازی است که ممکن است حتی آنها را به بیراهه‌ بکشاند.
یکی از راه‌هایی که می‌تواند به دانشجویان در رسیدن به هدف موردنظر کمک کند و آنها را در جایگاه مطلوب قرار دهد، تحصیل در دانشگاهی است که بتواند شرایط و امکانات لازم را برای تحصیل موفق آنها آماده کرده و زمینه را برای به جلو حرکت‌کردن دانشجویان هموار کند. این مسیر درست، گاه تمام زندگی فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. درواقع، یکی از وظایف مهمی که دانشگاه‌ها برعهده دارند، اشتغال زایی و کمک به دانشجویان است تا بعد از فارغ‌التحصیلی بتوانند با توانمندی به‌ دست آورده در دوران دانشجویی در اداره، صنعت یا کارخانه ‌و شرکتی مشغول به کار شوند. شماری از دانشگاه‌های دنیا در مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها در ایجاد زمینه مناسب برای اشتغال دانشجویان عملکرد و نقش بهتری دارند.
اغلب این دانشگاه‌ها، جزء برترین دانشگاه‌های برتر دنیا هم هستند که اغلب راهکارها و برنامه‌های ویژه‌ای در پیش می‌گیرند تا دانشجویان بعد از سال‌ها درس خواندن و ممارست در یادگیری مفاهیم علمی، بتوانند آینده شغلی تضمین‌شده‌ای داشته باشند و در جایگاهی شایسته مشغول به کار شوند. bestvalueschools شماری از برترین دانشگاه‌ها را معرفی کرده است.
از این رو و به دلیل اهمیت موضوع شغل یابی در بین دانشجویان، برآن شدیم این بخش یعنی " فرصت های شغلی و کارآموزی" را در سایت بگنجانیم.
جالب است بدانید طبق رده‌بندی مجله فوربز در سال 2016، دانشگاه استنفورد رتبه نخست را در اشتغالزایی دانشجویان از آن خود کرده است. براساس گزارش دانشکده MBA تجارت اشتغال جهانی، 73 درصد دانشجویان این دانشگاه به محض فارغ‌التحصیلی با پیشنهاد کار مواجه می‌شوند. بسیاری تصور می‌کنند دلیل بالابودن میزان اشتغال دانشجویان دانشگاه استنفورد، ارتباطات قوی این دانشگاه با مرکز سیلیکون‌ولی است اما حقیقت اینجاست که دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوند در مراکز بزرگ و بنامی مشغول به کار می‌شوند. دانشکده آموزش دانشگاه استنفورد در سال 2016 نشان داد 94 درصد فارغ‌التحصیلانش در فاصله چهار ماه از فارغ‌التحصیلی مشغول کار شده‌اند.


نظر شما :