سمینار تاثیر متقابل معماری و هنر در رویکرد های نوین جهانی

۰۱ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۳ کد : ۷۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۷۰
سمینار تاثیر متقابل معماری و هنر در رویکرد های نوین جهانی

سمینار"تاثیر متقابل معماری و هنر در رویکرد های نوین جهانی" در روز سه شنبه 98/2/31  ساعت 10  تا 12  در آمفی تئاتر فاز3 با حضور پروفسور محمود گلابچی، استاد تمام دانشگاه تهران ، چهره ی ماندگار جمهوری اسلامی در معماری و هنر  برگزار  گردید.

در ابتدا سرکارخانم دکتر بسطامی معاونت پژوهش وفناوری دانشکده دکترشریعتی با خوشامدگویی به آقای پروفسور گلابچی از طرف ریاست محترم و هیأت رئیسه مراسم را آغاز نمودندو حضور در کارگاه ایشان را فرصتی بس مغتنم برای دانشجویان و دانشگاهیان برشمردند و این قبیل همایش ها را گامی بزرگ در جهت معرفی نقش هنر و معماری در اعتلای کشور دانستند.

همانطور که مستحضرید مقوله بازشناسی هنر، معماری، فناوری و شهرسازی اسلامی- ایرانی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است در سند نقشه جامع علمی کشور (که تدوین آن از اقدامات اساسی شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور توسعه و تعمیق مسیر علمی کشور بر اساس باورها و اندیشه های دینی و انقلابی بوده است)، دارای اولویت های الف در میان اولویت های علم و فناوری کشور باشد. و از سوی دیگر برای تحقق اهداف نقشه جامع علمی کشور در زمینه هنر، معماری و شهرسازی مستلزم گشودن دریچه های نوین علم و هنر و فناوری بر اساس ارزش های پایدار معماری ایران به منظور تحقق الگوی هنر متعهد و معماری اسلامی- ایرانی است. بدون تردید تحقق این اهداف مستلزم ایجاد بنیان¬ها و ساختارهای مورد نیاز و همچنین برگزاری کنفرانس¬های علمی برای دستیابی به شرایطی است که در نقشه جامع علمی تبیین گردیده است.


نظر شما :