کارگاه کار آفرینی وبازاریابی محصولات کشاورزی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۴ کد : ۶۳۶ اخبار
تعداد بازدید:۷۷۷

درروز سه شنبه  مورخ  10/2/98سمیناری با نام "کار آفرینی وبازاریابی محصولات کشاورزی" با همکاری معاونت پژوهش وفناوری  دانشکده شریعتی  و گروه کشاورزی و باسخنرانی " جناب آقای مهندس رمضانعلی ولوجردی" درسالن آمفی تئاتر مفرح برگزارگردید.

آقای مهندس ولوجردی از کار آفرینان موفق در صنعت گل وگیاهان زینتی به  بیان اهمیت این صنعت در درامد زایی وسود آوری قابل توجه آن حتی در مقایسه باصنعت نفت پرداختند.

در ادامه استاد بیان داشتند:در نگاه اقتصادی و برای کسب درآمد پایدار، مانند همه کسب و کارها، باید به ریزه کاری های موجود درباره ویژگی ها و نیازهای گیاه، نحوه تجهیز گلخانه و مخصوصا بازاریابی و فروش بسیار دقت کنید.
به شما توضیح می دهیم که فرایند کار چگونه است: اول، آموزش؛از مطالبی که در کلاس ها آموزش می بینید کاملا استفاده کنید.
دوم، تخمین هزینه ها؛ درباره هزینه های اولیه لازم برای این کسب و کار، قطعا مهم ترین قلم، تهیه و تجهیز یک فضای گلخانه ای مناسب است.
سوم، مجوزهای لازم از کجا و چگونه؟
فرایند دریافت مجوزهای لازم معمولا به این صورت است که شما با مراجعه به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود، ابتدا درخواست جواز تاسیس می‌کنید. بعد از ارائه تقاضانامه و برخی مدارک اولیه، این جواز به شما داده خواهد شد. سپس می توانید گلخانه و تجهیزات خود را خریداری و تجهیز کنید و بعد با مراجعه مجدد پروانه بهره برداری بگیرید. معمولا در این فرایند برخی مدارک و مستندات از شما تقاضا می شود از جمله گواهی ایمنی گلخانه احداث شده، گواهی مدرک آموزشی شما (مثلا مدرک تحصیلی مرتبط با مدرک شرکت در دوره فنی و حرفه ای)، فرم بازدید کارشناس مربوطه و در نهایت مدارک هویتی شخصی شما. این فرایند ممکن است کمی زمان بر باشد اما هزینه چندانی برای شما در بر نخواهد داشت.
چهارم، شروع تولید، هزینه های جاری را درست برآورد کنیدودرباره فرایند تولید در این حوزه انبوهی از ریزه کاری ها و جزئیات دارد که باید با تجربه و همچنین شرکت در دوره های آموزشی  بیاموزید.
استاد ارجمند در ادامه به بیان مثال های متعددعینی در زمینه افراد موفق در این صنعت پرداختند ایشان رمز موفقیت خودرا در وهله اول ایمان به خدا ،عشق وعلاقه فراوان به گیاهان وتلاش وپشتکار خستگی ناپذیرخودبیان نمودندوازدانشجویان خواستندکه با اتکال خداوندوخودباوری وبا تلاش وکوشش به تحقق اهداف عالیه خوددر زمینه رونق تولید در صنعت گیاهان زینتی ودارویی بپردازندوسپس ایشان به سوالات حاضرین پاسخ دادند.
درپایان مراسم با اهدای لوح تقدیروهدیه توسط مدیرگروه کشاورزی به آقای مهندس ولوجردی پایان یافت .