برگزاری سمینار خلق اثرهنری از ایده تا اجرا، به مناسبت هفته پژوهش

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۰ کد : ۵۹۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۳۱۰

به مناسبت بزرگداشت هفته‌ی پژوهش، با هماهنگی معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی و همکاری گروه هنر، سمیناری با عنوان " خلق اثر هنری از ایده تا اجرا" در تاریخ شنبه 26 آذرماه، با سخنرانی استاد محمد علی سعیدی مدرس دانشگاه در آمفی تئاتر فاز 3 برگزار گردید.
استاد سعیدی در ابتدای توضیحات خود اظهار داشت: ایده‌ها گرچه محصول نبوغ و استعداد افراد هستند، اما لازمه رسیدن به آن، خوب دیدن، مطالعه وسیع، تجربه فراوان و آموزش مداوم است. در ساخت و اجرای یک اثر هنری، خلاقیت، احساس و شور و شوق نقش مهمی را ایفا می ¬نماید، اما در عالم هنر نیز مانند دیگر حوزه¬‌های علمی و فرهنگی، برای به انجام رساندن یک ایده و اثر منحصر به فرد می‌¬بایست، از پیش، راه مناسبی تعیین نمود و بر اساس اصول و قواعد مشخصی حرکت کرد تا به نتیجه ایده آل رسید.
اما دانش، ایده، خلاقیت و پروراندن فکر زیبا و پس از آن، انتقال و طراحی موضوع، تنها گام های اولیه برای تولید یک اثر و محصول هنری است و تبدیل ایده و طرح به یک کار زیبا و کامل، امر چندان ساده -ای نیست؛ حتی بهترین و شاهکارترین ایده‌ها نیز بدون هدف و پشتکار به فراموشی سپرده خواهند شد. یک هنرمند موفق برای انجام کارهای شاخص و ماندگار می‌¬بایست جسارت و تلاش مداوم و کافی داشته باشد.
پس از این پروسه طولانی و تکمیل محصول و اثر هنری، نوبت به پرداخت نهایی می رسد که در هنرهای مختلف با شیوه‌های خاص و متفاوت تعریف و تثبیت شده است.

عکسعکس


نظر شما :