معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در همایش گرامیداشت هفته ملی مهارت: مقوله‌ مهارت‌آموزی نیاز اول کشور در حوزه اشتغال است

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۵ کد : ۵۲۸۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۰۶

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، در همایش هفته ملی مهارت که در دانشکده فنی وحرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران برگزار شد، دکتر حسینی‌نیا، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بخشی از سخنان خود دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از ارکان اصلی نظام آموزش مهارتی کشور معرفی کرد و گفت: مقوله‌ مهارت‌آموزی نیاز اول کشور در حوزه اشتغال است و اکنون در شرایطی هستیم که بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به مهارت‌آموزی به خصوص در عرصه‌های دانش‌بنیان و مشاغل آینده و نوظهور متأثر از تکنولوژی‌های روز داریم، بنابراین لازم است جوانان را برای شغل‌های موجود، آماده و تجهیز کنیم.
وی با ذکر حدیثی از رسول اکرم(ص)، کار کردن در حوزه مهارت‌آموزی را عبادت بزرگ و مقدس عنوان کرد و افزود: بحث اشتغال و یادگیری مهارت به عنوان نیاز روز جامعه باید مورد توجه قرار گیرد به ویژه با وجود تکنولوژی‌های جدید نیاز به فراگیری مهارت‌های دانش‌بنیان است و امیدوارم با این مشارکت و همکاری، بتوانیم گامی ارزنده برای توسعه اقتصاد ملی کشور برداریم.


سردار اباذری در همایش گرامی‌داشت هفته ملی مهارت:

ایران کشوری ثروتمند است، فقط بایستی اراده‌هایی پشت این منابع قرار گیرد و درست مدیریت شود

در بخش دیگری از مراسم گرامی‌داشت، سردار اباذری، جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) صنعت پوشاک را همانند صنعت نفت در توسعه اقتصادی کشور مهم دانست و اظهار کرد: ایران کشوری ثروتمند است، فقط بایستی اراده‌هایی پشت این منابع قرار گیرد و درست مدیریت شود. وی همچنین افزود: ما می‌توانیم حتی تنها با تمرکز بر صنعت پوشاک در راستای شعار سال"تولید، دانش‌بنیان و اشتغال" در حل مشکلات اقتصادی و اشتغال، اثربخشی داشته باشیم.

سردار اباذری تصریح کرد: اشتغال یک ماقبل به نام تولید دارد که امیدوارم با این اقدامات و همکاری چندجانبه، اتفاقات خوبی رقم بخورد و الگویی برای سایرین در این مسیر باشد.

تقدیر از اساتید فعال در حوزه دانش‌بنیان، دانشجویان برتر در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و دانشجویان مدال‌آور در عرصه ورزش از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با حضور دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

گفتنی است مسئولینی از وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، وزارت علوم و اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران میهمانان این مراسم بودند.

عکس


نظر شما :