برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان طبیعت در فضای دانشکده شریعتی

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۳ کد : ۵۰۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۶

به همت گروه هنر و همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت، آخرین برنامه از بزرگداشت هفته گرافیک در دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی،  باعنوان " ورک شاپ یکصد دانشجو ویکصد تابلوی نقاشی از طبیعت زیبای  دانشکده شریعتی ، با اجرای استاد مصطفی خزائی، روز سه شنبه 10 خرداد 1401 با حضور 100 دانشجوی گروه هنر دانشکده شریعتی در محوطه فضای سبز فاز3، برگزار شد.

نقاشی منظره و طبیعت یکی از پر طرفدارترین الگوهای نقاشی در بین هنرمندان است. نقاشی منظره ، که به عنوان landscape art نیز شناخته می شود شامل مناظر طبیعی مانند کوه ، دره ، درختان ، رودخانه ها و جنگل ها و ... می شود.  در سایر آثار ، زمینه های منظره برای چهره ها  به عنوان پس زمینه  می توانند بخش مهمی از کار را تشکیل دهند. آسمان تقریبا همیشه در نمای گنجانده شده است ، و هوا  اغلب یک عنصر ترکیبی است. دو سبک اصلی از نقاشی غربی و هنر چینی ناشی می شود و قدمت هر دو به هزار سال می رسد. نقاشی منظره ممکن است کاملاً خیالی باشد ، یا از درجه واقعیت با دقت کپی های مختلف کپی شده باشد.
این نوع از نقاشی دارای خصوصیات خاصی می باشد ،خصوصیاتی مانند انتخاب یک دید وسیع درکادر و انتخاب کردن ترکیب بندی چشم نواز و قرار گرفتن عناصر تصویر در موقعیت های مکانی مناسب از خصوصیات یک کارموفق در نقاشی منظره می باشد.
در این ورک شاپ چندساعته ، دانشجویان با تکنیک‌های اکریلیک ،رنگ روغن و آبرنگ در قطع  آزاد از منظره و طبیعت بسیار زیبا ومتفاوت دانشکده به خلق اثر پرداختند. نقاشی منظره  یکی از سرفصل‌های دروس رشته نقاشی  می باشد و دانشجویان موفق شدند به تجربه آن درمحل تحصیل خود نائل شوند.

عکسعکس


نظر شما :