آغاز همکاری های انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک و مدارس ایران و دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی تهران

۲۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۷:۱۲ کد : ۲۹۴۵ اخبار
تعداد بازدید:۵۹۳

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری  دانشکده دکتر شریعتی روز چهارشنبه 20 اسفندماه99 جلسه ی انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه ی انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران و دانشکده شریعتی، با حضور مهندس گرد رئیس دانشکده، دکتر روایی معاون پژوهش و فناوری، دکتر الهی مدیر گروه رشته طراحی لباس، آقای یوسفی مدیرعامل انجمن طراحان پوشاک مدارس و تیم همراه، در زمینه ی همکاری های مشترک آموزشی، در محل دانشکده شریعتی برگزار شد و این تیم آمادگی خود را در جهت پیشبرد اهداف دانشگاه و انجمن طراحان و  تقویت و گسترش همکاری های فی ما بین اعلام  نموده و در خصوص بکارگیری ظرفیت های موجود و ایجاد مشارکت و بهره‌گیری از تجارب و توانایی‌های علمی، پژوهشی و آموزشی تاکید داشتند.
در این نشست؛ مهندس گرد ضمن معرفی دانشکده بیان نمود: نیازسنجی جامعه باید به درستی رخ دهد. ما در این مسیر نیازمند تزریق فکر و ایده ی جدید به دانشجویان هستیم که این احتیاج به برنامه ریزی و تعامل با صنعت و بازار کار دارد. امیدوارم در راستای این همکاری دوجانیه، فارغ التحصیلان این رشته بتوانند در فرهنگ سازی و زیبا شناختی جامعه موثر و مفید باشند.
آقای یوسفی ضمن توضیحاتی در خصوص انجمن و اهمیت تشکیل و اهداف این مجموعه، اظهار داشت: این انجمن، نخستین انجمن فرهنگی و هنری است که به صورت رسمی در حوزه مد و لباس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده است و به صورت موضوعی فعالیت می نماید. در این راستا پوشاک به عنوان یک کالای فرهنگی نیازمند اقدامات و زیرساختهای فرهنگی می باشد که هم زمان بر و هم نیاز به تخصص دارد تا به ثمر بنشیند، بنابراین جریان‌سازی ساختارمند از اهداف متعالی انجمن پوشاک مدارس ایران به شمار می‌رود و توجه به امر آموزش از مهم‌ترین ارکان در تحقق این هدف محسوب می‌شود.
آقای یوسفی ادامه داد: در بحث جریان سازی در حوزه مد و لباس باید از کودکان شروع شود چرا که در سن بالاتر، تاثیرگذاری در ذائقه سخت تر شکل می گیرد و اینکه نحوه ی پوشاک نه تنها در حوزه ی فرهنگی بلکه در حوزه ی سلامتی و رسیدن به استاندارهای لازم برای پوشاک مدرسه از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چراکه تحقیقات علمی و پژوهش‌های انجام گرفته نشان می‌دهد تبعات جسمی و روحی بسیاری در میان گروه سنی کودک و نوجوان، از عدم توجه به این موضوع نشأت گرفته است.
آقای یوسفی ضمن ابراز امیدواری، تصریح کرد: نقش و اهمیت این تفاهم نامه بسیار حیاتی است و قطعا با تلاش و همکاری یکدیگر، ثمرات بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.
شایان ذکر است در ادامه میهمانان ضمن ابراز خرسندی از تعامل با دانشکده شریعتی، نقطه نظرات خود را در خصوص زمینه های  همکاری و ارتباطات هدفمند دو سویه و احیای صنعت پوشاک بیان نمودند.
در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری مشترک و دوجانبه آموزشی میان دانشکده شریعتی و انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران، به امضای رؤسای هر دو طرف رسید.


نظر شما :