حضور دانشکده شریعتی در نمایشگاه اکسپو ایران

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۶ کد : ۲۷۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۶۰۱

با توجه به فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی و شعار سال ( رونق تولید) و همچنین با هدف افزایش تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (expo ایران اکسپو 2018) چهارم فوریه برابر با دهم بهمن ماه با حضور بسیاری از تجار، بازرگانان و مراکز علمی دانشگاهی داخلی و خارجی شامل 70 غرفه شامل موارد دانش بنیان، فرش و صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب گشایش یافت.
دانشگاه فنی و حرفه ای نیز یکی از غرفه های حضور یافته در این نمایشگاه بود که دانشکده و آموزشکده های فنی و حرفه ای تهران، کرج و اصفهان از مراکزی بودند که آثاری در قالب صنایع دستی، کارهای تحقیقاتی و ... ارائه دادند.
در این نمایشگاه که حدود ۷۰ غرفه مشغول به فعالیت هستند محصولات متعددی شامل اقلام دانش‌بنیان، فرش و صنایع دستی عرضه می‌شود.

به گفته ی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب افزود: برای اینکه اقتصاد کشور از حالت نفتی و دولتی خارج شود نیازمند جدا شدن حوزه سیاست گذاری و تصدی گری نیز هستیم به طوریکه دولت باید وظیفه سیاست گذاری را به عهده بگیرد و بخش خصوصی تصدی گر باشد.
وی در ادامه با اشاره به پتانسیل های کشور در حوزه های غیر نفتی خاطر نشان کرد: ایران جز یکی از کشورهای غنی از منظر تاریخی و هم طبیعی است و اگر سیاست گذاری ها در این حوزه به درستی انجام شود، ما می توانیم فقط با تکیه به حوزه گردشگری کسری درآمدهای نفتی را جبران کنیم و باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که گردشگری یکی از ده ها صنعتی است که از پتانسیل های بالقوه ای برخورداریم که نیازمند توجه بیشتر است.

این نمایشگاه پانزدهم بهمن ماه با حضور رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه، با معرفی غرفه های برتر و اهدای لوح تقدیر به کار خود پایان داد.