گزارش برنامه هماهنگی راه اندازی کارگاه تولیدی دانشکده شریعتی

۰۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۷ کد : ۱۰۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۹۸۲
گزارش برنامه هماهنگی راه اندازی کارگاه تولیدی دانشکده شریعتی

          برنامه هماهنگی راه اندازی کارگاه تولیدی دانشکده در روز چهارشنبه مورخه 06/06/1398 به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده شریعتی و با مشارکت اعضاء اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و همچنین دانشجویان و اساتید و تکنسین های رشته گروه طراحی چاپ پارچه و لباس در محل تولیدی دانشکده شریعتی برگزار گردید.
     در ابتدا دکتر بسطامی معاون پژوهش و فناوری دانشکده ضمن خیر مقدم به حضار در رابطه با اهداف       راه اندازی این کارگاه تولیدی که شامل : تقویت ارتباط بین صنعت و دانشکده در جهت بسط و توسعه ی همکاری های علمی و پژوهشی ،کاربردی کردن آموزش های دانشجویان در بعد صنعت و هدفمند کردن مسوولیت اجتماعی واحد های تولید کننده پوشاک و برند های مشهور در رمینه انجام امور خیریه برای اقشار آسیب پذیر صحبت نمود.
      سپس مهندس قدیری دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران نیز درباره حلقه مفقوده ارتباط بین صنعت و دانشگاه صحبت نمود و گفت: آموزش در دانشکده با توجه به ارتباط با بخش صنعت می تواند به صورت کاربردی تری به  دانشجویان ارایه گردد و دانشجویان با همکاری با این تولیدی علاوه شرکت در یک امر خیر آموزش های لازم برای ورود به صنعت نساجی را ببینند و به سرعت جذب کارخانجات شرکت کننده در این طرح بشوند.
       در ادامه  مهندس جوانرود  که مدیر یک برند لباس ایرانی هستند به صحبت پرداخت و گفت :  مجموعه ما به عنوان یک برند ایرانی در قبال جامعه یک مسوولیت اجتماعی نیز دارد و هدف ما از شرکت در این طرح شرکت در یک کار عام المنفعه و  سپس آموزش به دانشجویان برای ورود بهتر به عرصه صنعتی بازار پوشاک است .
      وی در ادامه گفت : دانشجویان شرکت کننده در این طرح پس از اتمام کار یک گواهی کار جهت ارایه به بازار کار دریافت می کنند و در طول اجرای طرح آموزش های لازم را با توجه به علاقه خود که می تواند طراحی ، الگو سازی ، برش ،دوخت و... باشد را از استادکاران باتجربه بخش صنعت فرا گیرند و طرح هایی بر اساس پارچه های موجود ارایه و پس از دوخت برای مراکز نیازمند مثل شیرخوارگاه ها ارسال کنند.

مهندس جوانرود در بخش دیگری از صحبت های خود گفت : در این طرح که یک طرح بلند مدت است دانشکده شریعتی به عنوان اولین دانشگاه ، میزبان این طرح است و امیدواریم در آینده دانشگاه های دیگر نیز وارد این طرح بشوند .
      سپس دکتر بسطامی به صحبت پرداخته و گفت : غالب نیروهایی که قرار است برای کمک در این طرح تولیدی همکاری نمایند دانشجویانی می باشند که قرار است در ترم آینده درس کارآموزی را بگذرانند .لذا شرکت در این طرح علاوه بر آموزش های کاربردی برای ورود به صنعت و شرکت در یک کار عام المنفعه و خیر باعث می شود دانشجویان گروه طراحی و چاپ پارچه و لباس محل مناسبی برای گذراندن واحد کار آموزی خود را نیز داشته باشند .
       وی در ادامه گفت: برای همکاری با این طرح ورود فارغ التحصیلان این رشته نیز مقدور می باشد و این کارگاه تولیدی به نوعی حلقه اتصال و ارتباط بین آموخته های دانشگاه و دنیای صنعت می باشد و در این پروسه دانشجویان از آموزش های اساتید دانشکده در زمینه طراحی استفاده می کنند و همچنین با تجهیزات مدرن کارخانجات صنعتی آشنا می گردند و با توجه به علاقه مندی های خود در این طرح مشارکت می کنند  و با توجه به عزم و اراده ای که دانشجویان داوطلب در این طرح دارند آینده ای روشن در انتظار آنان است.