ارائه جلسه دفاع دونفر از دانشجویان رشته ساخت و تولید مقطع کارشناسی

۰۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۴ کد : ۷۸۵۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۳۸
دفاع پروژه ساخت مته مربع زن و پروژه ساخت دستگاه پرتابل لوله خم کن با حضور رئیس دانشکده دکتر حجیه بسطامی برگزار گردید.

به گزارش واحد معاونت پژوهش و فناوری دانشکده دوم اسفند ماه جلسه دفاع  دونفر از دانشجویان رشته ساخت و تولید مقطع کارشناسی با حضور رئیس دانشکده دکتر حجیه بسطامی، جمعی از استادان و دانشجویان رشته های ساخت و تولید و معماری برگزار گردید . 


پروژه ساخت مته مربع زن توسط سیمیمن قربانی دانشجوی رشته ساخت و تولید مقطع کارشناسی با راهنمایی استاد مهندس رضا سالمی و داوری دکتر حجیه بسطامی ارائه گردید.

گفتنی است پروژه ساخت مته مربع زن ؛برای انجام سوراخکاری بر روی مقاطع مختلف از ابزارهای متفاوتی استفاده میشود نظیر سوراخکاری با لیزر، واتر جت و مته ها که هر کدام از این روشها مزایا و معایبی دارند و استفاده از هر کدام از ایـن روشـها بسـتگی بـه امکانات، زمان و سایر محدودیت های کارگاهی دارد.  یکی از پر کاربردترین روش ها در این زمینه استفاده از مته¬ها و دریل¬ها می باشد. در این پروژه ، ساخت مته به منظور ایجاد سوراخ مربعی شکل مدلسازی و ساخت صورت پذیرفته است و این پروژه کاربرد فراوانی درعرصه صنعت دارد که موفق به اخذ TRL   گردیده است .

پروژه دیگر پروژه ساخت دستگاه پرتابل لوله خم کن می باشد که توسط عرفانه حسن آهاری دانشجوی رشته ساخت وتولید مقطع کارشناسی  با راهنمایی مهندس معصومه کشاورزگرامی و داوری  دکتر حجیه بسطامی ارائه گردید.
لازم به توضیح است که خمکاری یکی از روش¬های تولید قطعات مختلف در صنعت به حساب می آید و فرایند تغییر فرم ظاهری فلزات میباشد. امروزه خمکاری فلزات، از جمله لوله یکی از روش های رایج برای ساخت سازه های صنعتی بوده که از اهمیت زیادی برخوردار است و  با استفاده از دستگاه های مخصوص خمکاری انجام میشد دراین پژوهش و ساخت با بررسی مدلهای موجود یک نمونه کاربردی با نوآوری که در پروژه به آن اشاره شد و در ابتدا مدلسازی و سپس بعد از تهیه نقشه اجرایی نمونه کارگاهی ساخته و مورد استفاده قرار گرفت.


لازم به ذکر است دو پروژه اجرا شده قابلیت کارآفرینی برای علاقمندان با هزینه های بسیار پایین رادارد و از طرفی قابلیت تولید انبوه به شرط حمایت مالی  را نیز دارا می باشد .
این دو محصول با توجه به کاربرد بسیار در عرصه صنعت قابل ارائه به سرمایه گذاران می باشد.
 


نظر شما :