معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت عتف در نشست شورای روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه یک: تجربه‌نگاری و مستندسازی اندوخته‌های مدیران خبره حوزه روابط عمومی می‌تواند موجب کاهش اشتباهات گذشته و بهره‌مندی از تجارب برای افزایش کیفیت

تعداد بازدید:۲۶۳
نشست شورای روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه یک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یکشنبه سوم دی‌ماه ۱۴۰۲ در دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، این نشست با حضور معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت عتف، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رئیس اداره تشریفات و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی و جمعی از مدیران و رؤسای روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه یک وزارت عتف، روز یکشنبه، سوم دی‌ماه 1402 در دانشکده  فنی و حرفه‌ای شریعتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن خیرمقدم به مهمانان و مدعوین، به معرفی اهداف، مأموریت‌ها و برنامه‌های کلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرداخت و افزود: مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت تکنیسین ماهر برای صنایع کشور است. مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها در راستای کیفی و کمی کردن بدنه علمی دانشگاه گفت: تلاش می‌کنیم تا سطح علمی و مهارتی دانشجویان افزایش یابد.
آقای حاجی‌نژاد تصریح کرد: به منظور ایجاد اشتغال برای دانشجویان و تزریق تکنیسین‌های ماهر در حوزه صنایع، اولین کنسرسیوم اشتغال را در استان کرمان برگزار کردیم و بنا داریم این طرح را در سایر استان‌های کشور تسری دهیم‌.

بر اساس این گزارش، دکتر رضا آزاد، معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت عتف نیز ضمن توجه به اهمیت خبر در دنیای امروز، بر جذاب بودن و تازه بودن خبر همراه با دستاوردهای بدیع و نو تأکید کرد. همچنین زمینه‌های علمی و تحقیقاتی جدید دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را به منظور تولید محتوای خبری، متنوع و دارای پتانسیل خبرسازی دانست.

معاون امور روابط عمومی و حوزه وزارتی وزارت عتف سه محور آموزش، تجربه‌نگاری و شبکه‌سازی در رابطه با پیام‌رسان‌ها را جزو محورهای اصلی فعالیت روابط عمومی‌ها برشمرد و افزود: آموزش به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم شورا می‌تواند مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و از سوی دیگر توجه به شبکه‌های پیام‌رسان‌ داخلی و خارجی اطلاع‌رسانی را سرعت می‌بخشد.

وی تصریح کرد: از تجمیع شبکه‌های منطقه‌ای و ملی می‌‌توان در راستای اطلاع‌رسانی به نحو مطلوبی بهره‌برداری کرد‌

دکتر آزاد در بخش دیگری از سخنان خود بر مستندسازی تجربه‌های همکاران در زمینه روابط عمومی تأکید کرد و افزود: مستندسازی اندوخته‌های مدیران و کارشناسان خبره‌ حوزه روابط عمومی می‌تواند موجب کاهش اشتباهات گذشته و بهره‌مندی از تجارب مستند برای افزایش کیفیت کار در آینده شود‌.

در ادامه نشست، به منظور انتخاب دبیر شورای روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه یک، پس از معرفی کاندیدها رأی‌گیری به‌ عمل آمد و آقای مهندس حجازی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت با  کسب بیشترین رأی به عنوان دبیر شورا انتخاب شد.

گفتنی است در بخش دیگری از این برنامه اعضای شورای روابط عمومی در فضایی صمیمی به گفت‌وگو نشستند و دغدغه‌ها، ایده‌ها و نظرات خود را برای پیش‌برد برنامه‌های روابط عمومی مطرح کردند.


نظر شما :