گزارش کارگاه آموزشی تراریوم

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۱ کد : ۷۵۶۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۱
به گزارش معاونت پژوهش و فناوری کارگاه اموزشی تراریوم روز چهارشنبه مورخ ۲۲آذر۱۴۰۲ به مناسبت هفته پژوهش در سالن فرشچیان ؛ با حضور سرکارخانم حاتمیه مدیرگروه محترم کشاورزی برگزار گردید.

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری، کارگاه آموزشی تراریوم، به مناسبت هفته پژوهش  با حضور فاطمهحاتمیه مدیرگروه کشاورزی روز چهارشنبه مورخ 22 آذر 1402 در سالن فرشچیان دانشکده شریعتی؛ برگزار گردید.
استاد حاتمیه این سمینار را با تعریف و تاریخچه چگونگی پیدایش تراریوم آغاز کرد:« تراریوم در واقع یک باغچه یا گلخانه مینیاتوری است، که درون محفظه ی شیشه ای یا پلاستیکی آن، گل ها و گیاهان زیبای کوچک در کنار هم نگهداری می شوند.»
تراریوم در معنای لغوی، تکه ای از باغ یا باغ شیشه مینیاتوری، است. گیاهان موجود در تراریوم مانند جواهرات سبزی در ظرف شیشه ای یا پلاستیکی نگهداری می شود. گیاهانی که رشد کندی دارند برای استفاده در تراریوم مناسب هستند. از ویژگی های دیگر گیاهان در تراریوم این است که باید شرایط نگهداری و رشد آنها تقریباً نزدیک به هم باشد. جنس اکثر تراریوم ها شیشه ای است.
 فاطمه حاتمیه در ادامه گونه های استفاده از تراریوم را با نمایش عکس ها به علاقمندان توضیح داده و سپس طریقه اماده سازی بستر کشت تراریوم و و سایل مورد نیاز این باغ شیشه ای، برای شرکت کنندگان شرح داده شد.
در این کارگاه اموزشی ساخت دو نمونه باغ شیشه ای با همکاری دانشجویان و راهنمایی های استاد حاتمیه به طور عملی انجام شد.


نظر شما :