ورکشاپ کار با صدا بازیگر

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۰ کد : ۶۵۱۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۸۲

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دومین وبینار هفته گرافیک با عنوان " ورکشاپ کار با صدا بازیگر" به همت گروه هنر در تاریخ 12 اردیبهشت 1402در آمفی تئاتر فاز3 با استقیال پرشور دانشجویان و اساتید گرامی برگزار گردید.
جناب آقای ژوبین دارابیان تهیه کننده ، کارگردان و گوینده آثار صوتی و دوبلاژ ، جناب آقای محمد هادی مجیدی آهنگساز و طراح صدا و سرکارخانم مرات بهنام نویسنده ، تهیه کننده ، کارگردان و گوینده صوتی ؛ سخنرنان این ورکشاپ در محیطی شاد و پرشور به ارائه این موضوع نمودند.
جنای آقای دارابیان به تعریف صدا و ویژگی های صدابازیگری و گویندگی پرداختند : " گویندگی در کاربرد حرفه‌ای و امروزی آن، عبارت است از: فرآیند تبدیل اندیشۀ شفاهی یا مکتوب به کلام و سخنِ مفهوم و انتقال آن به مخاطب، به صورتی هنرمندانه امروزه گویندگی، به‌ویژه در دنیای ارتباطات و رسانه‌ها، به‌عنوان حرفه‌ای جذاب مورد توجه و تحسین است و همراه با رشته‌های مشابهی همچون گزارشگری، بازیگری، دوبلاژ و اجرا، توجه بخش بزرگی از مخاطبان مراکز رادیویی و تلویزیونی را به خود جلب کرده و گویندگان توانا و خوش‌صدا سال‌ها به‌عنوان شخصیت‌هایی محبوب مورد احترام و توجه مخاطبان رسانه‌ها بوده‌اند. امروزه انبوهی از وسایل و ابزارهای ارتباطی فردی و جمعی، میلیون‌ها پیام خواسته یا ناخواسته را به‌سوی هدف‌های خود در گوشه و کنار کره زمین ارسال می‌کنند و هر یک به‌نوعی بر افکار عمومی مخاطبان تأثیر می‌گذارند. تردیدی نیست که در چنین بازار عظیم نوآوری و جاذبه و انبوه پیام¬های رنگارنگ، هریک از بخش‌های اصلی در سازمان‌های رسانه‌ای و ارتباطی، ارزش‌های ویژه خود را دارند؛ اما در این میان آنچه مهم‌تر به نظر می‌رسد، نقش و شخصیت هنری و فرهنگی بخشی از عوامل انسانی ارتباط؛ یعنی گوینده، مجری، بازیگر، گزارشگر، دوبلور و خواننده است که تأثیر آن‌ها در رسانه‌ها به‌ویژه در رادیو و تلویزیون، در بازتاب نظر مخاطبان، به‌خوبی مشهود است.
 در ادامه سرکارخانم مرات بهنام آموزش هایی در خصوص صدا بازیگری ارائه نمودند: "صداپیشگی لزوما داشتن صدای خاص و عجیب نیست بلکه صدا باید در جهت صداپیشگی تربیت شود و تمرین و پشتکار سبب پیشرفت در این حوزه می باشد. سپس چند فیلم به نمایش گذاشته شد و پشت صحنه های فیلم و چگونگی افکت ها و صداگذاری را نمایش داده شد."
از دیگر برنامه های این ورکشاپ ارائه گویندگی توسط گروهی از دانشجویان انیمیشن به سرپرستی آقای محمد هادی مجیدی مدرس دانشکده دکتر شریعتی بود. 
 


نظر شما :