برگزاری کارگاه آموزشی ژورنال شناسی چند مدل لباس شب به مناسبت هفته پژوهش

۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۳ کد : ۵۹۷۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۲۶

به مناسبت بزرگداشت هفته‌ی پژوهش، به همت معاونت پژوهش و فناوری و با همکاری گروه طراحی پارچه و لباس، در تاریخ شنبه 26 آذرماه، کارگاهی با عنوان "ژورنال شناسی چند مدل لباس شب" با ارائه ی استاد اکرم جعفری کیان، از مدرسین گروه طراحی پارچه و لباس، در سالن مرکز نوآوری مد و لباس فاز2، برگزار شد.
دکتر جعفری کیان با بیان اینکه در بحث طراحی، ظاهر لباس‌ها، عموما فرم اصلی لباس را نشان می دهند و الگوی لباس نیز نحوه پیاده سازی ایده را بر روی پارچه بازگو می نماید، اظهار نمود: آنچه از اهمیت بالایی برخوردار است، نوع ترکیب‌بندی پارچه‌ها و مدل‌ها با یکدیگر می‌باشد. ژورنال ها، مجموعه‌ای از طرح ها و ایده های متفاوت است که توسط یک طراح یا مجموعه ای از طراحان در یک کتابچه قرار گرفته است تا نشان دهنده ایده و خلاقیت ذهنی افراد باشد.
وی، ضمن نمایش برخی مباحث توسط فایل پاورپوینت، به دانشجویان توصیه نمود: سعی کنید به زیرساخت های این بحث و به خطوط و برش‌های مخصوص، مولاژ در مدلسازی و در حقیقت بازی با پارچه، اهمیت و توجه زیادی داشته باشید و در این زمینه ابتدا مطالعات بسیار انجام داده و بعد دست به قیچی و برش بزنید. این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است.
استاد جعفری کیان، همزمان با برش چند الگو و موشکافی و برش‌های فرضی در حضور دانشجویان، به سوالات پیش آمده برای ایشان پاسخ داده و راهنمایی نمود.
در پایان تقدیرنامه ای به رسم یادبود از سوی دانشکده توسط دکتر الهی مدیرگروه طراحی پارچه و لباس به استاد جعفری کیان اهداء گردید.

 


نظر شما :