آیین افتتاحیه طرح حامیم توسط دفتر نهاد مقام معظم رهبری به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی برگزار شد

۰۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰ کد : ۵۳۶۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۷۷
دانشجویان ضمن شرکت در برنامه‌ها و کلاسهای متنوع این طرح با مبانی و اصول کادرسازی انقلابی و شکل‌گیری تمدن اسلامی انسان‌ساز آشنا می‌شوند.

افتتاحیه طرح ملی حامیم صبح امروزشنبه پنجم شهریور ماه 1401 با حضور حجت‌الاسلام بنیان جوادی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای و معاونین ایشان در مراکز شهرتهران، مهندس گرد رئیس دانشکده و جمعی از دانشجویان دختر و پسر شرکت‌کننده در این طرح از مراکز شمسی‌پور، انقلاب اسلامی، ولیعصر(عج) و شریعتی، در محل سالن اجتماعات فاز1 این دانشکده برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی، در افتتاحیه طرح ملی حامیم، حجت‌الاسلام بنیان جوادی ضمن یادی از شهداء بویژه شهدای دولت(شهیدان رجایی و باهنر)، بیان داشت: طرح حامیم برگرفته از فرمایشات رهبری با عنوان حلقه‌های میانی می‌باشد. که در این دوره دو هفته‌ای دانشجویان از جهات مختلف از جمله علمی، اعتقادی، سیاسی، فرهنگی و ... توانمند شده و با مباحث روز آشنا می‌شوند.
وی با مروری بر تاریخ قبل و بعد از انقلاب، عنوان نمود: امام‌خمینی‌(ره) در شرایط دشوار آن زمان و در اوج نا‌امیدی از جور و ستم، کارش را آغاز کرد و در این مسیر دو کار اساسی انجام داد، اول اینکه مسئله ولایت فقیه را مطرح نمود و دوم مهره‌سازی و نیرو‌سازی کرد. در واقع با شکل‌گیری و تکثیر حلقه‌های میانی، طرح، اندیشه و فکر امام در سراسر کشور، گسترش یافت و این حرکت بزرگ و تاثیر‌گذار به ثمر نشست.
رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: با خاطرات شهداء مانوس باشید. با کمک از قرآن و نهج البلاغه، در هدایت دیگران، یاری‌رسان باشید و روشنگری کنید که البته لازمه روشنگری این است که ابتدا مبانی فکری و اعتقادی خود را تقویت و خودسازی کنید تا بتوانید در دیگران تاثیرگذار باشید.
وی در پایان سخنان خود، توصیه نمود: توشه‌ای از این دو هفته بگیرید و در این فرصت، کمال بهره مندی را داشته باشید، از جریان علمی غافل نشوید، ظرفیتهای روحی و اخلاقی خود را تقویت کنید، برنامه‌ریزی عملی در این مسیر داشته باشید تا بتوانید گره‌ای از گره‌های جامعه اسلامی را باز نمایید.
همچنین مهندس گرد رئیس دانشکده ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی، بیان نمود: یکی از افتخارات دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که دانشجویان ما در حین تحصیل و پس از آن، تعلق خاطر دارند چرا که یا خود اشتغال و یا در جایی مشغول به کار می شوند و خوشبختانه شما دانشجویان با آموزشهای فنی و حرفه‌ای، بخش پایا و مانای جامعه‌ی جوان و پرکار را تأمین خواهید کرد.
وی افزود: اکنون زمان آگاهی و معرفت‌بخشی می‌باشد، قدر این فرصتها را بدانید. مسائل دینی، اعتقادی، سیاسی و .. را تجزیه و تحلیل کنید. برای اثربخشی، اول، آگاهانه و با بصیرت به خود، عمل کنید و خودسازی داشته باشید تا بتوانید با بینش و درک عمیق به مسائل، در راهنمایی و کمک به دیگران، موفق باشید.  
گفتنی است دوره حامیم مخفف حلقه‌های میانی در راستای توانمندسازی علمی، فرهنگی، مهارتی، سیاسی، آموزشی و پرورشی دانشجویان، در دوسطح برادران با حضور 40 نفر از دانشجویان در محل دانشکده فنی انقلاب اسلامی از تاریخ 29 مرداد الی 12 شهریورماه1401 و خواهران با حضور 40 نفر به میزبانی دانشکده شریعتی از 5 شهریور الی 19 شهریورماه در حال برگزاری می باشد.
محورهای آموزش دوره شامل کتاب طرح کلی اندیشه‌اسلامی، کتاب همرزمان حسین (علیه السلام) و کتاب خط امام (ره) می باشد. همچنین کارگاه‌های مهارتی با عنوانهای مهارت‌های ارتباط موثر، مدیریت زمان و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و .. و نشست‌های معرفتی در موضوعات جهاد تبیین و پاسخ به شبهات، جریان شناسی دانشگاه امروز، تحلیل تحولات منطقه و جهان برگزار می گردد.
قابل ذکر است دانشجویان از برنامه‌های جنبی همچون نشست با چهره‌های علمی و نخبگان، اکران فیلم و مستند، کرسی آزاد اندیشی و برنامه‌های تفریحی و ورزشی، بهره‌مند می‌شوند.

 

کلید واژه ها: طرح ملی حامیم نهادرهبری دانشکده دختران دکتر شریعتی


نظر شما :