معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در همایش گرامیداشت هفته ملی مهارت: مقوله‌ مهارت‌آموزی نیاز اول کشور در حوزه اشتغال است

۰۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۰ کد : ۵۲۶۹ اخبار و رویدادها اخبار دانشگاه فنی و حرفه ای
تعداد بازدید:۷۸۳
همایش گرامی‌داشت هفته ملی مهارت با حضور جمعی از مسئولین کشور، سه‌شنبه ۴ مردادماه ۱۴۰۱ در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، در همایش هفته ملی مهارت که در دانشکده فنی وحرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران برگزار شد، دکتر حسینی‌نیا، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در بخشی از سخنان خود دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از ارکان اصلی نظام آموزش مهارتی کشور معرفی کرد و گفت: مقوله‌ مهارت‌آموزی نیاز اول کشور در حوزه اشتغال است و اکنون در شرایطی هستیم که بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به مهارت‌آموزی به خصوص در عرصه‌های دانش‌بنیان و مشاغل آینده و نوظهور متأثر از تکنولوژی‌های روز داریم، بنابراین لازم است جوانان را برای شغل‌های موجود، آماده و تجهیز کنیم.
وی با ذکر حدیثی از رسول اکرم(ص)، کار کردن در حوزه مهارت‌آموزی را عبادت بزرگ و مقدس عنوان کرد و افزود: بحث اشتغال و یادگیری مهارت به عنوان نیاز روز جامعه باید مورد توجه قرار گیرد به ویژه با وجود تکنولوژی‌های جدید نیاز به فراگیری مهارت‌های دانش‌بنیان است و امیدوارم با این مشارکت و همکاری، بتوانیم گامی ارزنده برای توسعه اقتصاد ملی کشور برداریم.


سردار اباذری در همایش گرامی‌داشت هفته ملی مهارت:

ایران کشوری ثروتمند است، فقط بایستی اراده‌هایی پشت این منابع قرار گیرد و درست مدیریت شود

در بخش دیگری از مراسم گرامی‌داشت، سردار اباذری، جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) صنعت پوشاک را همانند صنعت نفت در توسعه اقتصادی کشور مهم دانست و اظهار کرد: ایران کشوری ثروتمند است، فقط بایستی اراده‌هایی پشت این منابع قرار گیرد و درست مدیریت شود. وی همچنین افزود: ما می‌توانیم حتی تنها با تمرکز بر صنعت پوشاک در راستای شعار سال"تولید، دانش‌بنیان و اشتغال" در حل مشکلات اقتصادی و اشتغال، اثربخشی داشته باشیم.

سردار اباذری تصریح کرد: اشتغال یک ماقبل به نام تولید دارد که امیدوارم با این اقدامات و همکاری چندجانبه، اتفاقات خوبی رقم بخورد و الگویی برای سایرین در این مسیر باشد.

تقدیر از اساتید فعال در حوزه دانش‌بنیان، دانشجویان برتر در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و دانشجویان مدال‌آور در عرصه ورزش از دیگر بخش‌های این مراسم بود که با حضور دکتر زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

گفتنی است مسئولینی از وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، وزارت علوم و اعضای هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران میهمانان این مراسم بودند.

کلید واژه ها: همایش گرامیداشت هفته ملی مهارت دانشکده دختران دکتر شریعتی


نظر شما :