دکتر اقبالی نسب در مراسم ورودیهای جدید: هرچه تنوع بیشتری در کنار آمدن با شرایط زندگی داشته باشید یعنی باهوش ترید

۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۲ کد : ۳۷۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۵۰۷

مراسم استقبال از دانشجویان ورودی جدید، امروز چهارشنبه 97/11/24 با حضور رئیس دانشکده، معاونین و برخی از مدیران رشته های آموزشی در دانشکده برگزار شد.
در ابتدای مراسم مهندس مرضیه گرد، رئیس دانشکده، ضمن تبریک و خوش آمدگویی به دانشجویان ورودی جدید، اظهار داشت: وجود و برکت آموزش ویژه ی دختران ، یکی از بزرگترین دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی می باشد و افتخار می کنیم که در این دانشکده با 37 رشته گرایش و 5500 دانشجو در حال خدمتگزاری به آموزش عالی فنی و حرفه ای کشور می باشیم.
وی با اشاره به ویژه بودن دانشگاه فنی و حرفه ای نسبت به سایر دانشگاهها از جهت توانمند و ماهر بودن آنها به لحاظ گذراندن دروس عملی بیشتر، خاطر نشان کرد: بازار کار امروز نیازمند افراد متخصص و توانمند است و خوشبختانه شما آموزش های اولیه را در هنرستان و دبیرستان گذرانده اید و  امروز وارد محیطی علمی شده اید که با حمایت مدیران آموزشی و بهره مندی از اساتید می توانید به مراحل برتر رهنمون شوید.
رئیس دانشکده با آرزوی موفقیت و پیشرفت برای تمامی دانشجویان، تمرین خودسازی و حضور  در جامعه را با کسب مهارتهای اجتماعی توصیه نمود و افزود: کسب این مهارتها به تلاش جدی شما و استفاده از فرصتها نیازمند است.
سپس حجت الاسلام بنیان جوادی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای، ضمن خیر مقدم به دانشجویان و معرفی دفتر نهاد رهبری، عنوان داشت: از این فرصتی که در حال حاضر در اختیار شما قرار داده شده است، با تمام ظرفیت بهره برداری نمایید و از همه ی توان خود استفاده نمایید و قدردان پدر و مادر و اساتید خود باشید.
وی در ادامه ضمن دعوت از دانشجویان جهت شرکت در مسابقه ی دفتر نهاد رهبری با عنوان "دلنوشته ای از درک و حضور خدا" خاطر نشان کرد: سعی کنید پیش از آن که غرامت تجربه را بپردازید از تجربه دیگران استفاده کنید تا خدای نکرده دچار پشیمانی و یاس و نا امیدی نشوید.
حجت الاسلام بنیان جوادی همچنین در میان سخنان خود، اشعاری از 4 شاعره زن خواند و از دانشجویان خواست تا اسامی شاعران را ذکر کنند و در قرعه کشی دفتر نهاد ویژه ی دانشجویان ورودی جدید شرکت نمایند.
در ادامه ذکتر حسین اقبالی نسب، پایه گذار سبک زندگی هوشمندانه، روان درمانگر خانواده و محقق قرآنی، به عنوان سخنران ویژه این مراسم، در ابتدای سخنان خود، گفت: اهل کتاب و مطالعه باشید و اولویتتان را آگاهی و کسب علم قرار دهید و در کنار درستان، حتما هوشمندانه زندگی کنید.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان مثلث سبک زندگی هوشمندانه و تعریفی جدید از هوش به عنوان تنوع در سازگاری اظهار داشت:"سبک زندگی هوشمندانه یعنی سبک تغییر و برای کسب توانایی تغییر، باید مهارت بیاموزید و تلاش کنید . هوشمندانه زندگی کردن بسیار مهم است و هرچه تنوع بیشتری در کنار آمدن با شرایط زندگی داشته باشید یعنی باهوش ترید و در زندگی موفق تر خواهید بود.
این روانشناس، با ذکر آیه 37 از سوره ق، داشتن سه ویژگی حضور قلب یا تمایل به تفکر، شنوایی یا گوش دادن فعال و حضور داشتن را مهم معرفی کرد و افزود: اگر این سه ویژگی را داشته باشید در نهایت توجه و تمرکز هستید و در هر کجا باشید، حالتان خوب است.
دکتر اقبالی نسب با معرفی انواع هوش بدنی، هوش قدرت به خاطر سپاری یا مراقبت از مغز، هوش هیجانی، هوش معنوی، هوش اخلاقی و هوش زمان، و بیان تکنیک هایی برای تقویت هرکدام ، خاطر نشان کرد:" داشتن و مراقبت و تقویت همه ی این هوش ها لازم  و ضروری است و همیشه این را بدانید که اگر چیزی را قبول کردید و پذیرفتید باید برای آن ریاضت بکشید و تمرین داشته باشید و این جمله را به خاطربسپارید، این عشق نیست که زندگی را نگه می دارد بلکه احترام و رعایت اخلاق می باشد و اگر تواضع، بخشش و صلح نداشته باشید نمی توانید زندگی کنید.

اجرای سرود حماسی - ملی و نورافشانی به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، از دیگر برنامه های این مراسم بود.
شایان ذکر است تشکل ها(بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی)، نهاد رهبری، کانونهای دانشجویی و فوق برنامه، در ورودی سالن برگزاری مراسم، ضمن حضور فعال از دانشجویان علاقه مند، عضوگیری نمودند.
همچنین گفتنی است در پایان مراسم از دانشجویان شرکت کننده در مسابقه اشعار، قرعه کشی به عمل آمد و 5 نفر به عنوان برنده اعلام شدند که از سوی دفتر نهاد رهبری به سفر زیارتی مشهد مقدس مشرف می شوند."

 

کلید واژه ها: جشن ورودیهای جدید دانشکده شریعتی دکتر اقبالی نسب


نظر شما :