تربیت تکنسین؛ مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای می باشد

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۲ کد : ۲۵۸۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۰۹
دکتر ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری اعلام کرد: تربیت تکنسین و نیروی متخصص یکی از مأموریت‌های اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این آیین که ظهر امروز (دوشنبه) و با حضوردکتر غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، دکتر صالحی عمران با بیان اینکه در دانشگاه‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای، پژوهش‌ها معناهای خاصی پیدا می‌کنند، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی ماموریت‌گرا محسوب می‌شود و کارهای ترویج پژوهش و فناوری از مأموریت‌های اصلی این دانشگاه است.
وی با بیان اینکه ما باید مسیر خود را در این دانشگاه بشناسیم،گفت: اگر عملکرد ما هم مانند دانشگاه‌های دیگر و به صورت نظری باشد راه خود را اشتباه رفته‌ایم زیرا واژه‌های فنی و حرفه‌ای مهم است و ما در این راستا کارهای خوبی توانسته‌ایم انجام دهیم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ما در این دانشگاه، حوزه آموزش و پژوهش را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم، افزود: ما برای پاسخ‌گویی به نیاز بازار کار، بررسی کرده‌ایم که چه مشاغلی، به چه نیروهایی نیاز دارند و در همین مرحله است که پژوهش در این زمینه به ما کمک می‌کند.
وی افزود: یکی از رسالت‌های این دانشگاه تولید فناوری سطوح پایین و میانی است و آموزش عالی مهارتی به‌طور جدی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اعمال می‌شود به همین دلیل مقوله آینده‌پژوهشی باید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با جدیت دنبال شود و کارهای پژوهشی و فناوری  در این خصوص باید افزایش ‌یابد.

کلید واژه ها: تربیت تکنسین؛ مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای می باشد


نظر شما :