دومین نشست بسیج استادان دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد استارت آپ ها از ایده تا تولید برگزار شد

۰۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰ کد : ۱۵۱۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۲۸
دکتر ابن الدین: فلسفه ی وجود ی بسیج، کمک به ساختار رسمی برای کارکرد بهتر و اثبات توانمندی دین در راه خداست

                                                            

این نشست یک روزه صبح روز گذشته سه شنبه اول بهمن ماه با حضور خانم مهندس گرد رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی، دکتر جلیلی مسئول مرکز بسیج استادان، برخی از مدیران کل حوزه های مختلف دانشکده و استادان مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور در سالن اجتماعات ریاست دانشکده شریعتی برگزار گردید.
ابتدای مراسم با خیرمقدم و ایراد سخنرانی کوتاه خانم مهندس گرد همراه شد.
ایشان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت شهید سپهید سلیمانی، درمورد محوریت موضوع این نشست، دانشکده فنی شریعتی و سایر مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای را به دلیل داشتن ماهیت فنی و حرفه ای و وجود زمینه های کسب و کار بسیار در امر استارت آپ ها و از همه مهمتر رساندن ایده تا تولید بسیار حائز اهمیت دانست و افتتاح مرکز و کارگاه تولیدی لباس اخیر دانشکده فنی شریعتی را یکی از هزاران نمونه وجود پتانسیل های موجود معرفی و ابراز امیدواری نمود که در آینده بتواینم با بهره گیری از دانش استادان به ویژه استادان بسیجی به صورت علمی تر و تخصصی تر کارهای مهمتر و قوی تری صورت بپذیرد.
در ادامه دکتر ابن الدین جانشین فرمانده بسیج استادان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اهمیت برگزاری استارت آپ های علمی این گونه پرداخت:
" برگزاری چنین برنامه هایی در مراکز فن و مهارت محور دانشگاه فنی و حرفه ای که به گفته مقام معظم رهبری پنجه های کارآمد هستند بسیار با اهمیت است. حال که قرار است استادان بسیجی نیز وارد این حیطه شده و به استارت آپ ها نگاه ویژه تر و عملیاتی تری گردد، بهتر است بدانید این کار شما نوعی جهاد محسوب می شود. یک زمانی وظیفه ما حضور در خاکریزهای جبهه های جنگ بود اما اکنون با هشیاری کامل تر در خاکریز علم بنا داریم نقشه های دشمن را در عدم حاکمیت دین در دنیای معاصر را نقش بر آب کنیم و به تمام دنیا ثابت کنیم حرف ما متفاوت است و برای داشتن جهانی در انتظار حضرت مهدی (عج) بودن است که می توان حکومت کرد. جایگاه بسیج، چیستی نقش و ماهیت آن و کارکرد استارت آپ ها سه مقوله ای است که قرار است روی آن ها فکر کنیم دشمنان اسلامی این را قبول ندارند و حرفشان این است که با دین و دینداری نمی توان حکومت کرد. آنچه اکنون شما بسیجیان عرصه علمی در حال انجام هستید، آن ها را مایوس خواهد کرد."
ایشان در بخش بعدی سخنان خود فلسفه ی وجود بسیج را کمک به ساختار رسمی برای کارکرد بهتر و اثبات توانمندی دین در راه خداست دانست و تصریح کرد:
" شما عزیزان می توانید با تمام قوا مسائل و معضلات جامعه اسلامیمان را شناسایی کنید و برای اثبات این که دین می تواند حکومت کند از تمام ظرفیت های موجود به خوبی بهره ببرید. این استارت آپ ها بسیار می تواند کمک کننده باشد. الحمدالله استادان ما از قشر مومن و تحصیلکرده ای می باشند و به یاری خدا می توان در تمامی عرصه ها حرف های خوب و اثرگذاری داشته باشد. یادامن نرود که قرار است به یاری خداوند، مقدمات ظهور را فراهم نماییم."


در پایان برخی از اساتید مراکز تابعه مقاله هایی پیرامون موضوع این جلسه عنوان نموده و پس از رونمایی از چند طرح و پوستر برتر، حکم خانم اورنگی به عنوان معاونت امور زنان بسیج استادان دانشگاه فنی و حرفه ای به وی اهدا گردید.
 

کلید واژه ها: دومین نشست بسیج استادان دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد استارت آپ ها از ایده تا تولید برگزار شد


نظر شما :