دومین روز از برگزاری اولین نشست مجمع اتحادیه علمی طراحی و دوخت به کار خود پایان داد

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۳ کد : ۱۳۸۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۹۳
این نشست با سه هدف مهم همراه بود

این برنامه در دومین روز برگزاری خود، روز پنجشنبه بیست و یکم آذرماه با سه هدف: ارتقاء سطح علمی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای در حوزه این رشته، ترغیب دانشجویان به انجام و حضور در فعالیت های گروهی و همچنین ایجاد زمینه برای استفاده از دانشجویان علاقمند و فعال این رشته، با حضور 21 نفر از دبیران انجمن دانشکده و آموزشکده های سراسر کشور در سالن اجتماعات ساختمان اداری دانشکده برگزار گردید.
خانم دکتر محبوبه الهی ( استاد و عضو هیئت علمی دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی) سخنران دوم این مراسم بود که در ابتدا به بررسی مبحث "تن پوش زنان" و شناسایی هویت زنان در دوره های تاریخی سلجوقی، صفویه و ... پرداخت و تاکید کرد:
" .... وقوع انقلاب تکنولوژی در دنیا باعث شد هر لحظه و هر ثانیه شاهد ارائه مدها و طرح های متنوع از جمله پارچه های خوردنی، معطر و ... باشیم. بنابراین برای شما فعالان و دغدغه مندان این حوزه لازم است در طراحی هایی که انجام می دهید، نیاز روز بازار را نیز در نظر بگیرید و متناسب با آن به ارائه اثر خود بپردازید. هنوز ما خیلی فاصله با ایده آل های روز دنیا داریم. وجود همین انجمن های علمی و تشکیل چنین جلساتی می تواند درهای زیادی به روی شما بگشاید و با فضاهای جدیدتر آشنا شوید. شما می توانید در کنار کار گروهی خود به کسانی که در این حوزه خارج از گروهتان باشند نیز کمک کنید. کارها و حرکت های شما باید قابلیت مستندسازی را داشته باشد. گام اول آن است که به پشتوانه ی فرهنگ قوی و غنی که داریم، ارزش ها را در نظر بگیریم. "
ارائه تعریف مشخص و جامعی از شرکت، ایجاد لوگو و برندسازی، در نظر گرفتن کار تیمی و پایبند بودن به طرح های کسب و کاری که در نظر دارید، جذب و حمابت سرمایه گذاران و ... از دیگر سر فصل های سخنان دکتر الهی در این جلسه بود.

خانم کاظمی (استاد کارآفرینی) سخنرانی بعدی این نشست بود که در ابتدا ایده پردازی را یک جرقه ی ذهنی دانست و افزود:
" ایده های خود را محدود نکنید چرا که همین ایده های همراه با خلاقیت است که ما را به هدف می رساند. جالب این که ایده ها بسته به فصل سال تغییر می یابد. در کشورهای گرمسیری و سردسیری این مطلب کاملا متفاوت می باشد."
مدیریت کسب و کار عنوان بخش بعدی سخنان این فعال عرصه کارآفرینی بود. 
" تحلیل بازار و نقد برای کسب و کار الزامی است. در این زمینه حدس و گمان کافی نیست. باید تعصبات هوشمندانه هوشمندانه داشته باشیم و مسائل دیگران را حل کنیم. سنجش نیازهای اولیه، تهیه نمونه محصول، بررسی مکان های مناسب برای راه اندازی کسب و کار و تضمین هزینه های شروع کسب و کار عناوین بعدی سخنان وی محسوب می شد."
در ادامه اولین رأی گیری شورای مرکزی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی طراحی و دوخت صورت پذیرفت و 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند که خانم سمیه حسامی (از دانشجویان طراحی و چاپ پارچه دانشکده فنی شریعتی) به عنوان دبیر اتحادیه انتخاب گردید. 
ارائه یک بسته الگوی آماده ( مجموعه طرح های خانم مرتضوی) به همراه کتاب روش استفاده هر کدام از آن طرح ها به دبیران انجمن و اهدای هدیه ای به رسم یادبود به خانم زینب مرتضوی (دبیر انجمن دانشجویی طراحی و دوخت) توسط خانم عسگری (معاون دانشجویی فرهنگی دانشجویی فرهنگی دانشکده فنی شریعتی) از برنامه های پایانی این نشست بود.
گفتنی است در پایان برگزاری روز نخست این نشست ( بعد از ظهر چهارشنبه 21 آذرماه) جلسه بحث و گفتگویی مطلوب و اثربخش ما بین 26 نفر دبیر حضور یافته با خانم مرتضوی منعقد گردید.

کلید واژه ها: دومین روز برگزاری نشست مجمع اتحادیه علمی طراحی و دوخت به کار خود پایان داد


نظر شما :