سمینار آموزشی " از خشت تا High Tec " با حضور و سخنرانی استاد برجسته گروه معماری

۰۵ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۳۱۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۰۹۲
معمار هایی موفق اند که در رابطه با سازه ساختمان اطلاعات خوبی داشته باشند، طراحی های خود را بر اساس سازه مناسب اجرا نمایند و به سازه مسلط باشند.

سمینار آموزشی " از خشت تا High Tec " باسخنرانی مهندس غلامرضا نعیما از استادان برجسته گروه معماری ، روز  دوشنبه  چهارم آذر ماه 98 در راستای برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش به همت معاونت پژوهش وفناوری  و با مشارکت  گروه معماری دانشکده  در سالن آمفی تئاتر فاز 3  با حضور دکتر حجیه بسطامی معاون پژوهش و فناوری دانشکده ، اساتید و دانشجویان برگزار گردید.
مهندس نعیما در ابتدای سخنان خود، اسلایدی با موضوع بناهای ایران که حاصل 30 سال عکاسی وی از بناها و آثار معماری ایران بود ، همراه با توضیحاتی برای حضار به نمایش گذاشت و پس از آن در رابطه با بحث سازه در معماری به صحبت پرداخته و گفت : در جهان امروز معمار هایی موفق اند که در رابطه با سازه ساختمان اطلاعات خوبی داشته باشند، طراحی های خود را بر اساس سازه مناسب اجرا نمایند و به سازه مسلط باشند.
وی در ادامه  به تفاوت های انواع سیستم های ساختمانی پرداخت و توضیحات مناسبی را همراه با تصاویر نمونه بناها برای حضار ارائه داد.
مهندس نعیما در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اصولا در معماری حال حاضر شکل و نمای بنا متاثر از دوران گذشته است ولی تکنولوژی ساخت در معماری کاملا تغییر یافته است و دیگر معماری به شیوه خشت و آجرقدیم برای امروز مناسب نیست و باید  از تکنولوژی های جدید در ساخت ساختمان ها استفاده نمود .
گفتنی است مهندس نعیما از استادان برجسته گروه معماری می باشد که سابقه 16 سال کار اجرایی در مناطق دزفول و اهواز را دارد و دو کتاب دزفول شهر آجری و باغ های ایرانی جز تالیفات ارزشمند وی است.
درپایان مراسم سخنرانی، دکتر بسطامی معاون پژوهش و فناوری دانشکده ضمن خوش آمدگویی به حضار و استادان و دانشجویان، با تشکر ویژه از مهندس نعیما، تشکیل این سمینار را بسیار مثبت و کار آمد ارزیابی نمود و از سوی دانشکده دکتر شریعتی با اهداء لوح تقدیر و هدیه از مهندس نعیما قدردانی نمود.

 

کلید واژه ها: سمینار آموزشی " از خشت تا High Tec " مهندس غلامرضا نعیما استادان برجسته گروه معماری


نظر شما :