حلقه صالحین؛ یک دورهمی معنوی

۱۷ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۵۷۲۵ حلقه صالحین
تعداد بازدید:۴۷۸
حلقه صالحین؛ یک دورهمی معنوی

طرح تربیتی صالحین چند سال است که به صورت گسترده در کشور ایران برگزار می‌شود و یکی از گسترده‌ ترین طرح های بسیج است. در این طرح، اعضا در جلساتی که به شکل حلقه برگزار می‌شود، ضمن مشارکت در بحث، سؤال و جواب، و ارائه مطلب، به تقویت اعتقادات، معنویات و بصیرت خود و دیگران می پردازند. 

ویژگی‌ها
طرح صالحین گرچه شباهت‌هایی با دیگر طرح‌های ایدیولوژیک دارد، از لحاظ مدل پیاده‌سازی تفاوت شاخصی با آن‌ها دارد. بر خلاف دیگر طرح‌ها، که در کلاس‌های مدرن و با تدریس معلم به دانش آموزان برگزار می‌شود طرح صالحین بر اساس مدل حوزه علمیه طراحی شده‌است. 

مهمترین هدف طرح صالحین یادگیری مباحث دینی مذهبی است. در واقع اعضا با شرکت در طرح صالحین می‌توانند مباحث دینی را به خوبی یاد بگیرند

سرگروه، مربی ومسئول صالحین
به نفر مدیر و مسئول اداره حلقه صالحین که فردی است با اطلاعات کاملتر و قدرت بیان بهتر، سرگروه یا همان سرحلقه می‌گویند.[

رهبر جمهوری اسلامی در مورد حلقات صالحین فرموده اند:

این حلقات «صالحین»، از کارهای بسیار خوب و برجسته است و در طریق همین تکمیل بسیج قرار دارد که ان‌شاءالله روز به روز باید آن را کاملتر کرد. کیفیتها باید بالا برود.

حلقه صالحین دانشکده شریعتی

در دانشکده دکتر شریعتی، تاکنون بیش از 150 جلسه (حضوری و مجازی برخط) حلقه‌ی صالحین با محوریت تفسیر موضوعی، علمی و سیاسی سوره حجرات و کاربرد آیات در زندگی و دانش افزایی اساتید برگزار شده است.

ابتدا در این حلقه، اعضا به تفسیر و بررسی سوره حجرات با محوریت اخلاق در قرآن پرداختند. سپس همین موضوع در نهج البلاغه پیگیری شد.

 


نظر شما :