در دومین روز از هفته ملی مهارت؛ نشست صمیمانه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با خیرین برگزار شد

۰۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۱ کد : ۵۲۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۳

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این نشست، دکتر خسرویان، با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها دانشگاه دولتی کشور است که زیر نظر نظام جامع آموزش‌های مهارتی فعالیت می کند افزود: در بین ۵۶۰ واحد دانشگاهی سراسر کشور ، دانشگاه فنی و حرفه ای بر اساس آموزش‌های عملی و مهارتی فعالیت موثر دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با وجود اینکه یک دانشگاه کم سن و سال است و حدود ۱۰ سال می باشد که در اکوسیستم دانشگاهی تعریف شده است دارای ۳۴۰۰ کارگاه و مدل آموزشی عملی و تجربی می باشد. 

دکتر خسرویان تربیت پنجه‌های کارآمد را از جمله ماموریت های اصلی این دانشگاه دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف مهم، استادِ ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید دانشجو را در کارگاه‌ها، آموزش دهد.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه هر دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به سایر دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گران و پرهزینه است چرا که این آموزش ها باید در کارگاه ها ارائه شود و ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی در کشور به تنهایی با حمایت دولت، شدنی نیست و کمک خیرین گرانقدر را می طلبد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به برنامه ششم توسعه که می گوید باید ۳۰ درصد آموزش‌ها در کشور به صورتی مهارتی ارائه شود بیان داشت: این موضوع تا ۱۴ درصد موفق بوده است، بنابراین آموزشهای عملی و کارگاهی، بسیار مهم ، راهبردی و کلیدی می باشد چرا که برای مسئله اشتغال، تربیت منابع انسانی و  توسعه اقتصادی کشور موثر است.

وی با بیان اینکه در آموزش‌های نظری، یک رقابت پرفشار کنکور وجود دارد، افزود: دانشگاه ها بهترین استعدادهای کشور را از این طریق جذب می کنند و نهایتا بعد از طی سال ها آموزش تئوری، خروجی کار، مولد اقتصادی نخواهد بود در صورتی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی دو سال، مهارت تبدیل به سرمایه می شود.

دکتر خسرویان در ادامه با اشاره به ازدیاد پروژه‌های عمرانی در این دانشگاه افزود: سطح تجهیزات و مواد اولیه در مراکز فنی و حرفه ای یکسان نیست و بسیاری از تجهیزات باید بروز رسانی شود که امیدواریم بتوانیم با حمایت و کمک خیرین نیک اندیش این آموزش ها را در کشور توسعه دهیم و پروژه‌های دانشگاه فنی و حرفه ای که تنها سازه مهارتی کشور را بر عهده دارد، اجرایی کنیم و چالشها را پشت سر بگذاریم.

گفتنی است در این جلسه سه ساعته دکتر محمدرضا واعظ مهدوی، مدیرعامل بنیاد هاسب ، دکتر مجتبی رحماندوست ، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور ، خانم دکتر فوژان صباحی، مدیر مشارکت ها و ارتباطات ستاد خیرین وزارت علوم، خانم دکتر پروانه لاجوردی، مدیرعامل بنیاد خیریه مادر و کودک، آقای مهندس نثار احمد احمدی، دکتر محمدسالار عمارتی، عضو بنیاد نخبگان سعیدی، آقای مهندس حاج محمد خوشنویسان، عضو مجمع خیرین آموزشکده فنی و حرفه ای گلپایگان، دکتر محمد نصیری، رئیس گروه مشارکت مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای خراسان رضوی، ضمن بیان تجربیات خود، پیشنهادات و نظراتشان را ارائه نمودند.

 

عکس


نظر شما :