سمینار تخصصی و ورک شاپ آشنایی با ایندیزاین و کاربرد آن در نشر مجازی به همت گروه هنر و با همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده برگزار شد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۸ کد : ۴۸۷۱ اخبار
تعداد بازدید:۴۳۷

به مناسبت هفته گرافیک، سمینار تخصصی و ورک شاپ آشنایی با ایندیزاین و کاربرد آن در نشر مجازی و همزمان به صورت وبینار، امروز چهارشنبه 21اردیبهشت1401، به همت گروه هنر و با همکاری کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده در آمفی تئاترفاز3، توسط استاد سهیل صالح، برگزار شد.
در این سمینار استاد صالح در ابتدای توضیحات خود با بیان مقدمه ای در خصوص نشر دیجیتال اظهار نمود: دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و گرافیک نیز مثل تمامی رشته ها در سالیان اخیردستخوش پیشرفت و تغییرات فراوان شده به طوری که امروزه فعالین این عرصه بدون دانستن این تکنیک ها قادر به فعالیت نیستند. گرافیک و چاپ از ابتدا همگام با هم پیش آمده بودند به دلیل پیشرفت تکنولوژی، اختراع رایانه، اینترنت و فضای مجازی در حال جدا شدن از هم هستند و همچنین توجه جهانیان به حفظ محیط زیست، بازیافت و حفظ فضای سبز، عامل مهمی در این جدایی می باشد. پس از اختراع فضای مجازی هر روز امکانات و قابلیت های این پدیده بیشتر بر همگان آشکار می شود و به زودی تمامی فعالین عرصه چاپ و نشر بایستی خود را با این حقیقت، وفق دهند چرا که در آینده نزدیک تمام کارهای چاپی به غیر از بسته بندی که با تولید همراه است، محکوم به نابودی می باشد و مجازی خواهند شد و بنابراین ناچاریم خودمان را به سمت اینترنت سوق دهیم.
وی در ادامه ضمن اشاره به تعدادی از اولین نرم افزارهای صفحه آرایی، به معرفی نرم افزار ایندیزاین، مزیت های کار با این نرم افزار، قابلیت های آن و مزایای نشر مجازی پرداخت و خاطر نشان کرد: جهان امروز، جهان سرعت، دقت، رقابت و کیفیت است. در این دهکده جهانی ناگزیرازداشتن زبان مشترک برای ارتباط هستیم. نشر مجازی به سرعت در جهان در حال پیشرفت است و در آینده نزدیک عمده صنعت چاپ و نشر به صورت مجازی خواهد بود و طراحان گرافیک نیز می بایست خود را به تکنولوژی روز مجهز و همگام با جهان قدم بردارند.

عکس

عکس


نظر شما :