نشست اتاق فکر اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری دانشکده دکتر شریعتی

۱۷ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۲ کد : ۲۰۲۳ اخبار
تعداد بازدید:۷۵۲

 جلسه در راستای راه اندازی مرکز نوآوری و کانون خلاقیت و شکوفایی و برنامه کسب و کار برگزار شد

نشست اتاق فکر اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری دکتر شریعتی امروز یکشنبه ۱۶ مرداد ماه۹۹ با حضور خانم دکتر ایمانیان رئیس مرکز نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای، خانم مهندس گرد رئیس دانشکده شریعتی، خانم دکتر روایی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشکده، خانم دکتر جمعه پور رئیس مرکز نوآوری دانشکده و خانم میرهادی مسئول کانون شکوفایی و خلاقیت دانشکده تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشکده شریعتی این نشست در راستای برنامه ریزی جهت فعال سازی استادان و دانشجویان و راه اندازی مرکز نوآوری و کانون خلاقیت و شکوفایی و برنامه کسب و کار در محل دانشکده شریعتی برگزار شد.
 در این جلسه دکتر ایمانیان با تشریح فعالیتهای مرکز نوآوری دانشگاه فنی و حرفه ای ضمن تاکید بر وجود سه مولفه ی دانش بنیان، فناوری و خلاقیت در شکل گیری هسته ها و واحد های خلاق اظهار نمود: هسته های خلاق را می‌شود با ترکیبی از اعضای هیات علمی، غیر هیات علمی، استادان حق التدریس، فارغ التحصیلان و دانش آموختگان شکل داد که در نتیجه اکوسیستم داخلی همراه با چشم انداز و برنامه های عملیاتی برای آن ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه تصریح کرد: در ابتدای امر با ارتباط بین دانشگاه و صنعت و آشنایی و بررسی نیازهای صنعت و آموزش دانشجویان در این مسیر و با ایجاد بستر رشد صنعتی شدن ایده‌ها، هسته های خلاق شکل می گیرد و در این راستا با تمهیداتی که صورت گرفته، این مراکز حمایت خواهند شد.
همچنین رئیس دانشکده ضمن بیان تجارب و نکاتی که تاکنون در مسیر  تشکیل مرکز نوآوری در این دانشکده صورت گرفته‌‌است، اظهار داشت: با توجه به امکانات و گستردگی رشته ها، پتانسیل و ظرفیت‌های موجود دانشکده و همچنین تیم تخصصی این مرکز، می توانیم حرکت های بزرگی را ایجاد نماییم تا شور و هیجان تبدیل به اعتقاد و ایده و عمل برای دانشجویان گردد.

مهندس گرد خاطر نشان کرد: ماباید دانشگاهی ثروت آفرین باشیم و دانشجو و استاد ما بتوانند برای خود و جامعه ثروت آفرینی نمایند.