برگزاری کارگاه آموزشی ارتباط موثر در فضای مجازی - آسیب ها و تهدیدات

برگزاری کارگاه آموزشی ارتباط موثر در فضای مجازی - آسیب ها و تهدیدات

۰۹ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۳ کد : ۳۹۸۱ خبر اطلاعیه اخبار
تعداد بازدید:۲۹۸
برگزاری کارگاه آموزشی ارتباط موثر در فضای مجازی - آسیب ها و تهدیدات به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی با همکاری دفتر مشاوره دانشکده کارگاه آموزشی ارتباط موثر در فضای مجازی - آسیب ها و تهدیدات، روز دوشنبه ۸ آذرماه۱۴۰۰ به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی با همکاری دفتر مشاوره دانشکده در اتاق شورا برگزار گردید. سرگرد کولیوند استاد دانشگاه و رئیس پلیس فتای غرب استان البرز به عنوان سخنران این کارگاه آموزشی در ابتدای سختان خود با بیان اینکه در فضای مجازی، تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کرد، اظهار نمود: امروزه در دنیا با فضای مجازی آنلاین و اینترنت روبرو هستیم که اگر از روی نااگاهی و یا قصد و عمد درست استفاده نکنیم، برای ما بسیار خطرناک می شود، پس سعی کنید فرصت های بوجودآمده در فضای مجازی را در جهت صحیح هدایت کنید تا از آسیب های آن در امان باشید. وی در ادامه به تهدیدات فضای مجازی از جمله هتک حیثیت، هک کردن حساب های بانکی، انجام خرید اینترنتی توسط فرزند و ... اشاره نمود و افزود: هر اقدامی که از طریق فضای مجازی و با بهره گیری از ابزارهای اتصال به فضای مجازی صورت گرفته باشد و حقوق شناسایی شده برای افراد را نقض کند، جرم سایبری محسوب می شود که دارای ویژگی هایی از جمله سرعت بالا، ناشناخته بودن، حجم بالای جرائم، هزینه پایین، فرازمانی و مکانی و قبح اخلاقی کم، می باشد. این استاد دانشگاه، ضمن توصیه هایی جهت استفاده از این فضاها و اینترنت ، خاطر نشان کرد: اعتماد نابجا و بیش از حد به افراد در فضای آنلاین نداشته باشید و به نکات جزئی و کوچک حساس باشید و رعایت کنید. سرگرد کولیوند در بخش دیگر سخنان خود به چگونگی دسترسی مجرمان به اطلاعات افراد، پرداخت و راهکارهای مقابله جهت جلوگیری از سوء استفاده مجرمان در فضای مجازی را ، بیان نمود و به سوالات حاضرین در این خصوص پاسخ داد.

 

برگزاری کارگاه آموزشی ارتباط موثر در فضای مجازی - آسیب ها و تهدیدات
به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی با همکاری دفتر مشاوره دانشکده
کارگاه آموزشی ارتباط موثر در فضای مجازی - آسیب ها و تهدیدات، روز دوشنبه ۸ آذرماه۱۴۰۰ به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی با همکاری دفتر مشاوره دانشکده در اتاق شورا برگزار گردید.
سرگرد کولیوند استاد دانشگاه و رئیس پلیس فتای غرب استان البرز به عنوان سخنران این کارگاه آموزشی در ابتدای سختان خود با بیان اینکه در فضای مجازی، تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کرد، اظهار نمود: امروزه در دنیا با فضای مجازی آنلاین و اینترنت روبرو هستیم که اگر از روی نااگاهی و یا قصد و عمد درست استفاده نکنیم، برای ما بسیار خطرناک می شود، پس سعی کنید فرصت های بوجودآمده در فضای مجازی را در جهت صحیح هدایت کنید تا از آسیب های آن در امان باشید.
وی در ادامه به تهدیدات فضای مجازی از جمله هتک حیثیت، هک کردن حساب های بانکی، انجام خرید اینترنتی توسط فرزند و ... اشاره نمود و افزود: هر اقدامی که از طریق فضای مجازی و با بهره گیری از ابزارهای اتصال به فضای مجازی صورت گرفته باشد و حقوق شناسایی شده برای افراد را نقض کند، جرم سایبری محسوب می شود که دارای ویژگی هایی از جمله سرعت بالا، ناشناخته بودن، حجم بالای جرائم، هزینه پایین، فرازمانی و مکانی  و قبح اخلاقی کم، می باشد.
این استاد دانشگاه، ضمن توصیه هایی جهت استفاده از این فضاها و اینترنت ، خاطر نشان کرد: اعتماد نابجا و بیش از حد به افراد در فضای آنلاین نداشته باشید و به نکات جزئی و کوچک حساس باشید و رعایت کنید.
سرگرد کولیوند در بخش دیگر سخنان خود به چگونگی دسترسی مجرمان به اطلاعات افراد، پرداخت و راهکارهای مقابله جهت جلوگیری از سوء استفاده مجرمان در فضای مجازی را ، بیان نمود و به سوالات حاضرین در این خصوص پاسخ داد.


نظر شما :