برگزاری وبینار با عنوان نقش وجایگاه مسئولیت اجتماعی واخلاق حرفه ای در پایایی و مانایی کسب وکارهای کارآفرینانه

برگزاری وبینار با عنوان نقش وجایگاه مسئولیت اجتماعی واخلاق حرفه ای در پایایی و مانایی کسب وکارهای کارآفرینانه

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۰ کد : ۳۸۳۹ اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۰۸
برگزاری وبینار با عنوان نقش وجایگاه مسئولیت اجتماعی واخلاق حرفه ای در پایایی و مانایی کسب وکارهای کارآفرینانه به مناسبت هفتـه کارآفرینی با برنامه ریزی معاونت پژوهشی و همـکاری گروه علـوم انسانی و کارآفرینـی و پشتیبـانی واحد فنـاوری اطـلاعـات دانشـکده وبیناری تحت عنوان" نقش و جایـگاه مسئـولیت اجتمـاعی و اخلاق حرفـه ای در پایایی و مانایی کسب وکـارهای کارآفرینانه" با سخنرانی آقای دکتر مسلم خانی پژوهشگر برتر ملی در حوزه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در روز چهارشنبه ۱۹/۸/۱۴۰۰، برگزار گردید. درابتدا دکتر خانی؛ ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی، از ۱۹ آبان به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه یاد کرده و صحبت های خود را با دو سوال مهم شروع نمود: ۱-اصولا الگوی کارآفرینی اجتماعـی و الگـوی کسب وکارهای اجتماعی و علاوه برآن مدل مسئـولیت اجتمـاعی و اخلاق حرفه ای چه جایگاهی در میان کارآفرینان ایرانی دارند؟ ۲- ما چگونه می توانیـم این دو صفت مهم ( تعـهد به مسئولیـت اجتماعی و تخلق به اخلاق حرفه ای) را در میان کسب وکارهای ایرانی رشد و توسعه بدهیم؟ در ادامه ،استاد خانی پس از ارائه تعاریفی از مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای، به معرفی مولفه های مهم در مسئولیت اجتماعی صاحبان کسب و کارمانند تعامل بنگاه کسب و کارو جامعه، ایفای وظایف کارآفرینان و کارفرمایان نسبت به جامعه پیرامونی و داوطلبانه و مشتاقانه بودن پرداخت و از فعالیت داوطلبانه در حوزه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی، پایبندی به حقوق و قوانین عام جامعه پیرامونی، تقید به رعایت اخلاق حرفه ای و انجام امورعام المنفعه و بشردوستانه نیز به عنوان حیطه های مسئولیت اجتماعی کسب و کارها یاد کرد. درادامه بحث استاد به برخی از اصول و قواعد اخلاق حرفه ای مانند: شفافیت و اطلاع رسانی پیرامون هویت و ماهیت کسب وکارها – قانونی سازی ساختار کسب و کار-کیفیت و مطلوبیت کالاها- رعایت استانداردها-وجود مرامنامه اخلاقی-سوگندنامه حرفه ای- وجود نظام صلاحیت حرفه ای- وجود تیم کاری حرفه ای و مورد اعتماد-رازداری و امانت داری اشاره کرد. همچنین از برنامه ریزی و اقدام برای صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار، برنامه ریزی و اقدام برای استخدام گروه های خاص، برنامه ریزی و اقدام برای حمایت از نیازمندان، برنامه ریزی و اقدام برای ایجاد بورس های تحصیلی نخبگان بی بضاعت به عنوان برخی از مصادیق مسئولیت اجتماعی در بنگاه های کسب وکار بیان نمود. وی در پایان از افزایش محبوبیت و مطلوبیت برند، توسعه بازار، افزایش اعتبار حرفه ای، پایایی و مانایی کسب و کار، توسعه پایدار، بهبود محیط زیست، توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی و ارتقاء شاخص های فرهنگی در جامعه به عنوان آثار اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی عنوان نمود.
برگزاری وبینار با عنوان نقش وجایگاه مسئولیت اجتماعی واخلاق حرفه ای در پایایی و مانایی کسب وکارهای کارآفرینانه

برگزاری وبینار با عنوان نقش وجایگاه مسئولیت اجتماعی واخلاق حرفه ای در پایایی و مانایی کسب وکارهای کارآفرینانه

به مناسبت هفتـه کارآفرینی با برنامه ریزی معاونت پژوهشی و همـکاری گروه علـوم انسانی و کارآفرینـی و پشتیبـانی واحد فنـاوری اطـلاعـات دانشـکده وبیناری تحت عنوان" نقش و جایـگاه مسئـولیت اجتمـاعی و اخلاق حرفـه ای در پایایی و مانایی کسب وکـارهای کارآفرینانه" با سخنرانی آقای دکتر مسلم خانی پژوهشگر برتر ملی در حوزه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در روز چهارشنبه 19/8/1400، برگزار گردید.

درابتدا دکتر خانی؛ ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی، از ۱۹ آبان به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه یاد کرده و صحبت های خود را با دو سوال مهم شروع نمود:

۱-اصولا الگوی کارآفرینی اجتماعـی و الگـوی کسب وکارهای اجتماعی و علاوه برآن مدل مسئـولیت اجتمـاعی و اخلاق حرفه ای چه جایگاهی در میان کارآفرینان ایرانی دارند؟

۲- ما چگونه می توانیـم این دو صفت مهم ( تعـهد به مسئولیـت اجتماعی و تخلق به اخلاق حرفه ای) را در میان کسب وکارهای ایرانی رشد و توسعه بدهیم؟

در ادامه ،استاد خانی پس از ارائه تعاریفی از مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای، به معرفی مولفه های مهم در مسئولیت اجتماعی صاحبان کسب و کارمانند تعامل بنگاه کسب و کارو جامعه، ایفای وظایف کارآفرینان و کارفرمایان نسبت به جامعه پیرامونی و داوطلبانه و مشتاقانه بودن پرداخت و از فعالیت داوطلبانه در حوزه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی، پایبندی به حقوق و قوانین عام جامعه پیرامونی، تقید به رعایت اخلاق حرفه ای و انجام امورعام المنفعه و بشردوستانه نیز به عنوان حیطه های مسئولیت اجتماعی کسب و کارها یاد کرد.

درادامه بحث استاد به برخی از اصول و قواعد اخلاق حرفه ای مانند: شفافیت و اطلاع رسانی پیرامون هویت و ماهیت کسب وکارها – قانونی سازی ساختار کسب و کار-کیفیت و مطلوبیت کالاها- رعایت استانداردها-وجود مرامنامه اخلاقی-سوگندنامه حرفه ای- وجود نظام صلاحیت حرفه ای- وجود تیم کاری حرفه ای و مورد اعتماد-رازداری و امانت داری اشاره کرد.

همچنین از برنامه ریزی و اقدام برای صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار، برنامه ریزی و اقدام برای استخدام گروه های خاص، برنامه ریزی و اقدام برای حمایت از نیازمندان، برنامه ریزی و اقدام برای ایجاد بورس های تحصیلی نخبگان بی بضاعت به عنوان برخی از مصادیق مسئولیت اجتماعی در بنگاه های کسب وکار بیان نمود.

وی در پایان از افزایش محبوبیت و مطلوبیت برند، توسعه بازار، افزایش اعتبار حرفه ای، پایایی و مانایی کسب و کار، توسعه پایدار، بهبود محیط زیست، توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی و ارتقاء شاخص های فرهنگی در جامعه به عنوان آثار اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی عنوان نمود.


نظر شما :