برگزاری اردوی دوروزه علمی-تفریحی، رصد اجرام آسمانی و کوه نوردی و طبیعت‌گردی به روستای زیارت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۳ کد : ۶۶۱۰ اخبار امورفرهنگی
تعداد بازدید:۱۶۴

اردوی دوروزه علمی -تفریحی رصد اجرام آسمانی و کوه نوردی و طبیعت گردی به مقصد روستای زیبای زیارت شهرستان دماوند در تاریخ 21 و 22 اردیبهشت 1402 همزمان با هفته خوابگاههای دانشجویی با حضور 38 نفر از دانشجویان کانون نجوم و دانشجویان خوابگاهی به همت واحد فرهنگی معاونت دانشجویی و سرپرستی کارشناس فرهنگی و همراهی استاد رستگار نسب برگزار گردید.
در ابندای این اروی علمی تفریحی، استاد رستگار نسب و دو نفر از هیات امنای حسینیه واعضای شورای روستا به معرفی روستا و پیشینه و آداب و رسوم و فرهنگ روستا و منطقه پرداختند .
به گزارش امور فرهنگی دانشکده، استاد رستگار نسب به صورت تئوری، اجرام آسمانی و صور فلکی  را با توجه به جزواتی که واحد فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار داده بود، معرفی نمود و سپس استاد به همراه دانشجویان جهت رصد و کارگاه عملی  در محلی که به عنوان رصدگاه مشخص شده بود با برپایی تلسکوپ تا پاسی از شب به رصد پرداختند.
کوهنوردی، طبیعتگردی، زیارت امامزاده عیسی (از نوادگان امام سجاد (ع)) و مشاهده سد خاکی و باغهای روستا، از دیگر برنامه های این اردوی علمی تفریحی بود.
گفتنی است، روستای زیارت به عنوان روستایی تاریخی و باستانی و زیارتی در فاصله 13 کیلومتری جاده آبسرد به ایوانکی و شمال شرق کیلان در شهرستان دماوند قرار دارد. یکی از روستا های بسیار قدیمی در دماوند، روستای زیارت است که با کوچه های تمیز و خانه های کاهگلی و طبیعتی بیشتر سنتی و زیبا در کنار فضای مذهبی امامزاده منطقه ای تفریحی، مذهبی را به وجود آورده است. روستای زیارت در نزدیکی روستا های لومان، زان و دزد آباد قرار دارد.
این روستا یکی از روستا های تاریخی، پرجمعیت و آباد در منطقه دماوند بوده است، علت نامگذاری این روستا وجود مکان مذهبی ˈمقبره ی امامزاده عیسی بن جعفر نواده امام موسی کاظم دفن است، که همین امر این مکان را از روستا های مجاور متمایز کرده و توجه روستا های اطراف را به این مکان جلب کرده است


نظر شما :